ترامپ هر روز بدتر از دیروز

    نامزد جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ پس از عذر‌خواهی از زنان به واسطه اظهارات غیراخلاقی خود علیه آن‌ها با یک رسوایی جدید مواجه شده اما این بار مخاطب ترامپ، دختر وی است.به گزارش مهر، دونالدترامپ، نامزد جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور، با انتشار یک پیام ویدئویی در […]

    نامزد جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ پس از عذر‌خواهی از زنان به واسطه اظهارات غیراخلاقی خود علیه آن‌ها با یک رسوایی جدید مواجه شده اما این بار مخاطب ترامپ، دختر وی است.به گزارش مهر، دونالدترامپ، نامزد جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور، با انتشار یک پیام ویدئویی در صفحه فیس‌بوک خود، از اظهارات خود علیه زنان عذرخواهی کرد و در عین حال مدعی شد که همه این افشاگری‌ها توطئه‌ای با هدف دور کردن اذهان جامعه از مسایل سیاسی و مهم‌تر است.

وی در ویدیویی که منتشر شده بود زنان را تحقیر کرده و از آنان به عنوان موجوداتی مبتذل نام می‌برد که در ازای وقت‌گذرانی با یک ستاره آمریکایی حاضر به زیر پا گذاشتن همه اصول اخلاقی خود هستند.

اظهارات ترامپ که خطاب به «بیلی‌بوش» مجری سابق یکی از برنامه‌های شبکه «ان‌بی‌سی» بیان می‌شود، به قدری زننده است که بزرگان حزب جمهوریخواه را آن هم در آستانه دومین مناظره انتخاباتی با «هیلاری‌کلینتون» نامزد دموکرات رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶، حسابی شوکه کرده است.

اما عذر‌خواهی ترامپ، پایان کابوس‌های وی نبود زیرا «سی‌ان‌ان» دست به افشاگری جدیدی علیه این نامزد جمهوریخواهان آمریکا زده است.

 سی‌ان‌ان با انتشار متن مصاحبه دونالد ترامپ با «هاوارد‌استرن» مجری معروف آمریکا، به اظهارات زشت ترامپ درباره زنان اشاره کرده است.

این اظهارات ترامپ که مربوط به سال ۲۰۰۶ است درباره «ایوانکاترامپ» دختر وی است. پیش از این واشنگتن‌پست ویدیویی حاوی سخنان مستهجن ترامپ درباره زنان منتشر کرده بود.

این در حالی است که برخی از جمهوریخواهان کناره‌گیری ترامپ را خواستار شده‌اند و اما با بالا گرفتن انتقادات از ترامپ؛ نامزد جمهوریخواهان اعلام کرد: از رقابت انتخاباتی کناره‌گیری نمی‌کند.

براساس گزارش‌های موجود بیش از ۱۰ نفر از اعضای حزب جمهوریخواه اعلام کردند که دیگر از ترامپ پشتیبانی نخواهند کرد.

از سوی دیگر برخی جمهوریخواهان هم جایگزینی «مایک‌پنس» معاون ترامپ را به جای وی در انتخابات ریاست جمهوری خواستار شده‌اند. اما پنس این پیشنهاد را رد کرده و گفته اگرچه نمی‌توانم از این اقدام ترامپ دفاع کنم، اما همچنان به حمایت از وی ادامه خواهم داد.

افشاگری ویکی‌لیکس درباره کلینتون

در حالی که توجه رسانه‌های جهان به سمت افشای مکالمه دونالدترامپ علیه زنان معطوف شده، سایت افشاگر ویکی‌لیکس در اقدامی جدید به انتشار متن سخنرانی‌های خصوصی هیلاری‌کلینتون پرداخته است که تاکنون این نامزد دموکرات از انتشار آن‌‌ها خودداری کرده بود.

سایت افشاگر ویکی‌لیکس بخش‌هایی از سخنرانی‌های محرمانه هیلاری‌کلینتون، نامزد دموکرات‌های آمریکا برای انتخابات هشتم نوامبر و وزیر خارجه سابق آمریکا را منتشر کرده است. این سخنرانی‌‌ها درون ایمیل‌های رییس کمپین انتخاباتی کلینتون بوده است که ویکی‌لیکس فاش کرد.

ویکی‌لیکس دو هزار ایمیل شامل نامه‌نگاری با جان‌پودستا، مدیر ستاد انتخابات کلینتون را منتشر کرده است که بیش‌تر این پیام‌‌ها مربوط به چند سال قبل هستند، اما شماری از آن‌‌ها هم جدید و به ماه پیش تعلق دارند. پودستا، این افشاگری‌ها را به هک ایمیل خود توسط روس‌‌ها مربوط دانسته و گفته است که در برخی از این مدارک دستکاری شده است. این ایمیل‌‌ها حاوی گزیده‌ای از سخنرانی‌های کلینتون بوده که هرگز منتشر نشده بود. مخاطب اکثر این سخنرانی‌‌ها مدیران اجرایی وال‌استریت بوده‌اند. تاریخ مربوط به انجام سخنرانی‌‌ها برای بعد از پایان خدمت کلینتون به عنوان وزیر خارجه بوده است.

در حالی که روزنامه‌نگاران در حال بررسی صد‌ها مورد از ایمیل‌های فاش شده هستند، رقبای جمهوریخواه کلینتون او را به دلیل پنهان ساختن متن سخنرانی‌هایش، به راه‌انداختن کمپین «جعلی» متهم کرده‌اند. رییس کمیته ملی جمهوریخواهان گفت: حقیقتی که افشا شد این است که شخص هیلاری‌کلینتون کاملاً به کمپین جعلی روی آورده است. چگونه با این افشاگری‌ها، کسانی مثل برنی‌سندرز و یا دموکرات‌های دیگر می‌توانند از او حمایت کنند؟

 

در واکنش به این اتهام‌زنی‌ها، جان‌پودستا، رییس کمپین کلینتون تأکید کرد که ایمیل‌های ویکی‌لیکس «جعلی» هستند. ویکی‌لیکس هم در واکنش اعلام کرده است، چنان‌چه پودستا ایمیل‌های خودش را منتشر کند، واقعیت تأیید می‌شود.