رئیس کانون سراسری کامیونداران ایران، عنوان کرد: ترخیص کامیونهای وارداتی و تسهیل شمارهگذاری آنها پس از حذف شرط اسقاط تأثیری در کاهش قیمت ناوگان نداشته است. به گزارش خبرخودرو، فیروز خدایی؛ درباره تأثیر حذف شرط اسقاط و تسهیل شمارهگذاری کامیونهای داخلی و وارداتی بر بازار ناوگان تجاری، اظهار داشت: ترخیص کامیونهای وارداتی و تسهیل شماره […]
رئیس کانون سراسری کامیونداران ایران، عنوان کرد: ترخیص کامیونهای وارداتی و تسهیل شمارهگذاری آنها پس از حذف شرط اسقاط تأثیری در کاهش قیمت ناوگان نداشته است. به گزارش خبرخودرو، فیروز خدایی؛ درباره تأثیر حذف شرط اسقاط و تسهیل شمارهگذاری کامیونهای داخلی و وارداتی بر بازار ناوگان تجاری، اظهار داشت: ترخیص کامیونهای وارداتی و تسهیل شماره گذاری آنها پس از حذف شرط اسقاط و به نوعی افزایش عرضه ناوگان تأثیری در کاهش قیمتها نداشته است به این دلیل که سال گذشته کامیونهای وارداتی با دلار ۲۸ هزار تومان و عوارض گمرکی بر پایه نرخ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومان وارد کشور شدند و امروز باید با یورو ۶۰ هزار تومان و عوارض گمرکی بر پایه نرخ دلار ۱۸ هزار تومان وارد شوند. از طرفی عدم ثبات نرخ خدمات پس از فروش به ویژه برای کامیونهای ولوو به این موضوع دامن زده است. وی افزود: تولیدکنندگان داخل نیز بهتبع رشد تورم و نرخ دلار قیمت محصولات خود را افزایش دادهاند بهطوریکه قیمت یک کامیون تولید داخل با قیمت دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به پنج میلیارد تومان رسیده است. رئیس کانون سراسری کامیونداران ایران، در ادامه یادآور شد: اغلب شاهد هستیم که افزایش عرضه و افت تقاضا موجب کاهش قیمتها میشود. این موضوع در بازار خودروهای تجاری اگرچه موجب کاهش کرایههای حمل میشود اما رانندگان به دلیل عدم همخوانی درآمد و هزینههای خود مجبور به ترک کار میشوند. خدایی؛ همچنین درباره تأثیر رشد تولید خودروهای تجاری بر افزایش سهم تولیدات داخلی از نیاز بازار، بیان کرد: با توجه به تسهیلاتی که دولت برای خرید کامیونهای تولید داخل تعیین کرده استقبال از تولیدات داخل نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده اما همان طور که گفته شد افزایش عرضه ناوگان در شرایطی که میزان تقاضا کم است میزان بهرهوری، توزیع عادلانه بار و تأمین سوخت ناوگان را با مشکل مواجه خواهد کرد. رئیس کانون سراسری کامیونداران ایران، درباره شرایط اسقاط کامیونهای تازهوارد، گفت: کامیونهایی که اخیراً ثبت سفارش شدهاند نیز بدون نیاز به ارایه گواهی اسقاط شمارهگذاری میشوند اما در رابطه با آییننامه واردات کامیونهای پنج سال کارکرد هنوز شرایط اسقاط مشخص نیست.
دیدگاه بسته شده است.