گروه راهوشهرسازی -مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، از تحول سیاستهای بخش دریایی کشور با تدوین سیاستهای کلان در اقتصاد دریاخبر داد و گفت: راهبرد وزارت راه در فعالیتهای دریایی، ارتقای ایمنی، حفظ محیطزیست و امنیت دریانوردی در حوزه دریایی کشور است. به گزارش مناقصهمزایده، علیاکبر صفایی؛ در چهاردهمین همایش بینالمللی سواحل، بنادر و سازههای دریایی […]
گروه راهوشهرسازی -مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، از تحول سیاستهای بخش دریایی کشور با تدوین سیاستهای کلان در اقتصاد دریاخبر داد و گفت: راهبرد وزارت راه در فعالیتهای دریایی، ارتقای ایمنی، حفظ محیطزیست و امنیت دریانوردی در حوزه دریایی کشور است. به گزارش مناقصهمزایده، علیاکبر صفایی؛ در چهاردهمین همایش بینالمللی سواحل، بنادر و سازههای دریایی (ICOPMAS2022) اظهار کرد: وجود ۲۳۴ بندر در سواحل کشور و ۸۴۶ سازه دریایی، ظرفیت۴۰۰ میلیون تنی بنادر و همچنین دارا بودن ناوگان بزرگ و در تراز بینالمللی از بعد تناژ قرار دارد. صفایی؛ گفت: در حوزه اقتصاد دریا، مسؤولان نظام بهخصوص دولت و مجمع تشخیص مصلحت در حال تدوین سیاستهای کلان اقتصاد دریا هستند که چرخش و تحولی بزرگ در سیاستهای ایران خواهد بود و سهم GDP را از حوزه اقتصاد دریا افزایش چشمگیر میدهد که سیاست جدیدی نه تنها برای کشور بلکه برای کشورهای منطقه ایجاد خواهد کرد. وی ادامه داد: در رابطه با موضوعات مربوط به حوزه دریایی کشور نیز راهبردهای دیگری در ذیل سیاستهای اقتصاد دریا از جمله توانمندسازی تمام بخشهای فعال در بخش دریا، و تسهیل فضای کسبوکار در این حوزه فراهم شده که این موضوع در دستور کار وزارت راهوشهرسازی است. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، یادآور شد: راهبرد وزارت راهوشهرسازی در بخش دریا و بنادر از ۵۰ قانون و مقررات بینالمللی منبعث شده همواره در تلاش برای ارتقای ایمنی، حفظ محیطزیست دریایی و امنیت حملونقل دریایی است. وی همچنین بیان کرد: حضور قدرتمند نیروی دریای سپاه و ارتش باعث امنیت آبهای منطقه، آبهای آزاد و مقابله با دزدیهای دریایی شده است و این امنیت در سازمان بینالمللی دریانوردی ثبت شده است.
دیدگاه بسته شده است.