رئیس انجمن ملی سواد رسانهای آب، گفت: بحران آب نیازمند داشتن یک روزنامهنگاری تحقیقی است. به گزارش مناقصهمزایده، امیدعلی مسعودی؛ در نخستین کارگاه بینالمللی سواد رسانهای آب ویژه خبرنگاران در پژوهشگاه نیرو، افزود: بدون روزنامهنگاری تحقیقی نمیتوان به خوبی از پسِ بحران آب برآمد. وی با تأکید بر اینکه بحران آب بحرانی بینالمللی است، ادامه […]
رئیس انجمن ملی سواد رسانهای آب، گفت: بحران آب نیازمند داشتن یک روزنامهنگاری تحقیقی است. به گزارش مناقصهمزایده، امیدعلی مسعودی؛ در نخستین کارگاه بینالمللی سواد رسانهای آب ویژه خبرنگاران در پژوهشگاه نیرو، افزود: بدون روزنامهنگاری تحقیقی نمیتوان به خوبی از پسِ بحران آب برآمد. وی با تأکید بر اینکه بحران آب بحرانی بینالمللی است، ادامه داد: رسانهها در بحران آب باید یک استراتژی و راهبرد کلی تدوین کنند. این استاد دانشگاه، به واکنش مسؤولان ایرانی در برابر بحران آب پرداخت و خاطرنشان کرد: انکار اولیه، سپر بلا کردن و حمله به اتهام زننده، بخشی از واکنش مسؤولان در برابر بحران آب است. مسعودی؛ بهانهآوری، توجیه، پشیمانی و در آخر عذرخواهی را بخش دیگری از واکنشها در برابر بحران آب عنوان کرد. وی گفت: ایران رتبه نخست خشکسالی را دارد؛ بنابراین ضروری است استراتژی و راهبرد برای بحران آب تدوین کرد. رئیس انجمن ملی سواد رسانهای آب، ادامه داد: بخشی از بحران آب برعهده رسانههاست و باید با گزارشهای تحقیقی جامعه را به این موضوع حساس کرد. وی افزود: بحران آب باید در طول سال مدنظر قرار گیرد و محدود به زمانی خاص نشود. این استاد دانشگاه، خاطرنشان کرد: توجه به بحران آب باید از مهدکودکها شروع شود. مسعودی؛ با بیان اینکه ۸۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است، افزود: مقالهها باید بهگونهای باشد که مورد توجه این بخش قرار گیرد.
دیدگاه بسته شده است.