۲۴ پروژه فضایی کشور به بهره‌برداری رسید

۲۴ پروژه فضایی کشور به بهره‌برداری رسید رییس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: این پژوهشگاه برای توسعه فناوری‌های فضایی کشور و ایجاد زیرساخت‌های لازم، تاکنون ۴۳ پروژه فضایی را به اجرا درآورده که ۲۴ پروژه خاتمه یافته و ۱۹ پروژه در دست اجرا است. به گزارش فارس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: حدادپور، رییس […]

۲۴ پروژه فضایی کشور به بهره‌برداری رسید

رییس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: این پژوهشگاه برای توسعه فناوری‌های فضایی کشور و ایجاد زیرساخت‌های لازم، تاکنون ۴۳ پروژه فضایی را به اجرا درآورده که ۲۴ پروژه خاتمه یافته و ۱۹ پروژه در دست اجرا است.

به گزارش فارس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: حدادپور، رییس پژوهشگاه فضایی ایران در افتتاحیه دومین «همایش آشنایی با علوم و فناوری فضایی و کاربرد آن» گفت: پروژه‌های ماهواره مخابراتی ناهید ۱، از پروژه‌هایی است که در مراحل پایانی تجمیع و تست ماهواره قرار دارد و به زودی آماده پرتاب می‌شود.

رییس پژوهشگاه فضایی با تأکید بر طراحی اولیه و مرحله ساخت مدل مهندسی سیستم ماهواره‌های مخابراتی ناهید ۲ و سنجشی پارس ۱ گفت: پروژه‌های سامانه بالن مخابراتی تدبیر ۱(بام) و سامانه رادار دهانه مصنوعی هواپایه(SAR) از دیگر پروژه‌های در دست اجرایی این پژوهشگاه است.

حدادپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای فضایی و نقش آن در توسعه پایدار و اقتدار ملی اظهارداشت: در سال ۲۰۱۵ درآمد جهانی حاصل از صنعت ماهواره معادل ۲۰۸ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل ۴ درصد رشد داشته است.

 

وی آشنایی عموم مردم با دستاورد‌ها و تأثیر مثبت فناوری فضایی در زندگی را یکی از اهداف اصلی سازمان‌های فعال در حوزه فضایی دانست و خاطرنشان‌کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۹ روزهای ۴ تا ۱۰ اکتبر را به عنوان هفته جهانی فضا نامید تا همه ساله از نقش علوم و فناوری فضایی در زندگی بشر تجلیل شود.