انتقاد از نحوه پارک خودرو‌‌‌ها در خیابان‌های پایتخت

انتقاد از نحوه پارک خودرو‌‌‌ها در خیابان‌های پایتخت معاون شهردار تهران گفت: در هیچ جای دنیا، مشاهده نمی‌کنیم یک باند از هر طرف خیابان متعلق به خودرو‌‌‌ها باشد و دو باند یک خیابان ۳ بانده به پارک خودرو‌‌‌ها اختصاص داشته باشد. به گزارش مهر، مازیارحسینی با اعلام این‌که شهرداری‌ها موظف به تأمین هزینه‌های مورد نیاز […]

انتقاد از نحوه پارک خودرو‌‌‌ها در خیابان‌های پایتخت

معاون شهردار تهران گفت: در هیچ جای دنیا، مشاهده نمی‌کنیم یک باند از هر طرف خیابان متعلق به خودرو‌‌‌ها باشد و دو باند یک خیابان ۳ بانده به پارک خودرو‌‌‌ها اختصاص داشته باشد.

به گزارش مهر، مازیارحسینی با اعلام این‌که شهرداری‌ها موظف به تأمین هزینه‌های مورد نیاز به منظور اداره و مدیریت شهر‌‌‌ها هستند، گفت: همان‌گونه که سال گذشته نیز شهردار تهران اعلام کردند، مدیریت شهری آمادگی دارد تا اگر لازم باشد دیگر مجوز ساخت‌وساز در تهران صادر نکند، مشروط بر این که هزینه‌های نگهداری پایتخت را تأمین کنند.

وی افزود: البته کمیسیون ماده ۵، متولی صدور پروانه ساخت و ساز است که نمایندگان چند وزارتخانه در آن حضور دارند و آنچه در حوزه ساخت‌وساز اتفاق می‌افتد، به امضای نمایندگان وزارتخانه‌های عضو این کمیسیون می‌رسد.

وی با تأکید بر این که در حال حاضر، تهران در دوران‌گذار از شهری «خودرو محور» به شهری «ریل محور» قرار دارد، اعلام کرد: البته شهرهایی همچون لندن و توکیو هم این دوران را سپری کرده‌اند و امروز در شهرهای پیشرفته دنیا، توسعه ریل محور، اساس توسعه است و اقدامات و فعالیت‌های شهری در این شهر‌‌‌ها براساس شکل‌گیری مترو و نحوه استقرار ایستگاه‌ها و توسعه خطوط مترو صورت می‌پذیرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به مباحث ترافیکی در توسعه شهری به عنوان یک اصل پذیرفته شده، اظهار کرد: الزامات ترافیکی در قالب عارضه‌سنجی‌های ترافیکی، موضوعی است که رعایت آن در ساخت و سازهای شهری لازم‌الاجراست و مورد توجه قرار می‌گیرد.

حسینی با بیان این‌که مدیریت شهری در تهران، تمام تلاش خود را به منظور توسعه و ساماندهی حمل و نقل عمومی با محوریت حمل و نقل ریلی به‌کار گرفته، تصریح کرد: طبق طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، شبکه بزرگراهی پایتخت ۵۵۵ بزرگراه دارد که در حال حاضر ۵۴۵ کیلومتر آن ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با تأکید بر این‌که علاوه بر این، شبکه ریلی پایتخت نیز شامل ۷ خط مترو است که در حال حاضر ۵ خط آن فعال و در دست بهره‌برداری است و دو خط دیگر نیز ظرف سال جاری و سال آینده به پایان رسیده و به بهره‌برداری می‌رسند، اضافه کرد: متأسفانه برخی سیاست‌ها منجر به افزایش جمعیت تهران شده و روزانه ۳ میلیون جمعیت به این کلان‌شهر تردد می‌کنند.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که هر روز از شهر‌‌‌ها و شهرک‌های اطراف تهران همچون پردیس، واوان و اندیشه، صد‌‌‌ها هزار نفر به این کلان شهر سفر می‌کنند، اظهار کرد: شهرداری تهران موظف به خدمات رسانی به ۳ میلیون نفری است که روزانه وارد این کلان شهر می‌شوند.

حسینی با بیان این‌که نیمی از بافت شهری تهران قدمت صد ساله دارد و مسایل و مشکلات این کلان‌شهر یک شبه ایجاد نشده‌اند و موضوعات پایتخت باید همه جانبه دیده شود، تصریح کرد: با عدم صدور مجوز ساخت و ساز، معضل ترافیک تهران حل نخواهد شد، هر چند در مواردی به خاطر آثار و عوارض ترافیکی از مجوز ساخت‌وساز صادر نکرده‌ایم.

 

وی با تأکید بر این‌که برای حل مشکل ترافیک، ابتدا باید در فرهنگ ترافیک و نحوه استفاده از وسایل نقلیه تجدید نظر کنیم، خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا، مشاهده نمی‌کنیم یک باند از هر طرف خیابان متعلق به خودرو‌‌‌ها باشد و دو باند یک خیابان ۳ بانده به پارک خودرو‌‌‌ها اختصاص داشته باشد و همه باید یاد بگیریم تا مصالح جمعی را بر منافع فردی مقدم بدانیم.