کورس تراکتورسازی و پرسپولیس برای صدرنشینی

کورس تراکتورسازی و پرسپولیس برای صدرنشینی هفته هشتم لیگ برتر فوتبال روز جمعه آغاز شد. در این هفته پرسپولیس میزبان نفت تهران است و استقلال در مشهد به مصاف سیاه جامگان می‌رود. به گزارش فارس، در ادامه هفته هشتم لیگ برتر روز شنبه ۵ مسابقه انجام می‌شود. در این روز استقلال و پرسپولیس به مصاف […]

کورس تراکتورسازی و پرسپولیس برای صدرنشینی

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال روز جمعه آغاز شد. در این هفته پرسپولیس میزبان نفت تهران است و استقلال در مشهد به مصاف سیاه جامگان می‌رود.

به گزارش فارس، در ادامه هفته هشتم لیگ برتر روز شنبه ۵ مسابقه انجام می‌شود. در این روز استقلال و پرسپولیس به مصاف حریفانشان می‌روند. در تعطیلات لیگ برتر، سرخپوشان در جام حذفی با شکست تاریخی مقابل تیم دسته دومی قشقایی شیراز در مرحله یک سی‌و‌دوم جام حذفی، حذف شدند. استقلال اما با صعود به یک شانزدهم جام حذفی همچنان مدعی این جام است. دو تیم تراکتورسازی و پرسپولیس هم برای صدرنشینی بایکدیگر رقابت سختی دارند. باید دید در پایان این هفته تیم امیرقلعه‌نویی صدرنشین می‌ماند یا برانکو صدر را از تراکتورسازی می‌گیرد. البته علی‌دایی با نفت هم شانس اندکی برای رسیدن به صدر دارد.

نگاهی به بازی‌های روز شنبه می‌اندازیم:

سیاه‌جامگان- استقلال؛ دومین برد منصوریان در لیگ؟

سیاه‌جامگان در هفته هفتم ۳ بر صفر مقابل تراکتورسازی شکست خورد اما پیش از آن نتایج خوبی گرفته با این حال در تعطیلات لیگ مدام صحبت از جدایی فرهادکاظمی از این تیم می‌شد و در نهایت کاظمی در این تیم باقی ماند. استقلال هم در هفته هفتم اولین بردش را در لیگ کسب کرد تا آبی‌پوشان در مسیر برد قرار بگیرند. اوضاع در تیم استقلال آرام به نظر می‌رسد هرچند مدت‌‌‌‌ها بحث مربیگری منصوریان در انگلیس سوژه آبی‌‌‌‌ها در تعطیلات بود اما این بحث هم به پایان رسید و آبی‌پوشان خود را برای دومین برد در لیگ شانزدهم آماده می‌کنند. استقلال در صورت برد در جدول لیگ تک‌رقمی می‌شود. علی‌قربانی، مهاجم جوانی است که جای جابرانصاری را در ترکیب اصلی آبی‌پوشان گرفته. البته او در بازی با ملوان نوین دچار مصدومیت شد. استقلال همان‌قدر که راحت گل‌ می‌خورد در خط حمله زهردار و خطرناک است و می‌تواند از خط دفاع ضعیف سیاه‌جامگان به راحتی عبور کند.

ذوب آهن- سپاهان؛ دربی با مربی و مدیرعامل جدید

دربی اصفهان معمولاً پرگل و زیبا از کار در می‌آید. دربی شنبه اما شرایط ویژه‌‌تری دارد. یحیی‌گل‌محمدی از ذوب آهن جدا شده و مجتبی‌حسینی به عنوان سرمربی موقت هدایت این تیم را برعهده گرفته از سویی دیگر مدیرعامل باشگاه سپاهان هم جدا شد و یک مربی هندبال جانشین او شد. ذوبی‌‌‌‌ها در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و با ۶ امتیاز در رده چهاردهم جدول هستند اما سپاهان با عبدا…ویسی نتایج خوبی گرفته و ۱۰ امتیازی است و در رده پنجم جدول لیگ است.

سایپا- تراکتورسازی تبریز؛ نبرد صدرنشین در تهران

تراکتورسازی صدرنشین لیگ برتر در تهران به دنبال یک برد دیگر است تا صدرنشینی‌ خود را حفظ کند. مساوی هم موقعیت شاگردان قلعه‌نویی را در جدول به خطر می‌اندازد از سویی دیگر حسین‌فرکی هم می‌خواهد شکست مقابل صبا را جبران کند و تیمش را به شرایط بهتری برساند. فرکی هم مثل مدیرعامل باشگاه سایپا معتقد است که نتایج‌شان کم‌تر از حد انتظار بوده است. نارنجی‌پوشان سایپا مقابل قوی‌‌‌‌ترین خط حمله لیگ کار دشواری در پیش دارند. نبرد تاکتیکی و فوتبالی قلعه‌نویی و فرکی دیدنی خواهد بود. اگر فرکی از تراکتورسازی امتیاز بگیرد ضمن کمک به تیم خودش، زمینه صدرنشینی پرسپولیس را فراهم کرده است. علیرضافغانی، داور این بازی است. داوری که بعد از یک‌سال‌ونیم و از دست رفتن قهرمانی تراکتورسازی دوباره برای این تیم سوت می‌زند البته این مرتبه در تهران.

ماشین‌سازی- استقلال خوزستان؛ قهرمان سابق مقابل تیم بدون مهاجم!

ماشین‌سازی تبریز مقابل قهرمان فصل گذشته قرار می‌گیرد قهرمانی که نسبت به فصل گذشته شرایطی کاملاً متفاوت دارد. با ۷ امتیاز در رده یازدهم است. ماشین‌سازی هم با وجود جذب همه بازیکنان اسم‌ورسم‌دار از جمله آندرانیک‌تیموریان، کاپیتان تیم ملی اکنون در مکان پانزدهم قرار دارد. شاگردان رسول خطیبی باید در این دیدار خانگی پیروز شوند تا خود را از انتهای جدول جدا کنند. ماشین‌سازی مشکل گلزنی دارد و بعد از جدایی رافخایی و دقیقی این تیم هنوز در خط حمله نتوانسته خوب کار کند و بعد از گسترش فولاد دومین خط حمله ضعیف لیگ را در اختیار دارد. حتی گفته شد مهاجم ازبکستانی هم از این تیم کنار گذاشته شد!

پرسپولیس- نفت تهران؛ دایی مقابل سرخپوشان

سرخپوشان بعد از حذف نابهنگام در جام حذفی باید لیگ برتر را جدی‌تر از گذشته بگیرند، زیرا یک جام قهرمانی را در کمال ناباوری در اولین مسابقه از دست دادند. علی‌دایی، مربی نفت، سال‌ها شاگردان برانکو بوده و به خوبی از او شناخت دارد. برانکو هم برای جبران ناکامی بزرگ و تاریخی خود در جام حذفی باید در این مسابقه تیمش را برای پیروزی به میدان بفرستد. البته تیم نفت هم برای صدرنشینی شانس کمی دارد و اگر بتواند ۳ امتیاز را از پرسپولیس بگیرد در صورت شکست تراکتورسازی به صدر خواهد رفت. نکته قابل‌توجه این است که نفت هم در این فصل مثل پرسپولیس قرمزپوش شده است.

برانکو: وقتی به اوج می‌رسیم لیگ تعطیل می‌شود

سرمربی پرسپولیس در خصوص این بازی گفت: همه بازیکنانش برای دیدار با نفت تهران در سلامت کامل هستند.

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر نفت تهران با تسلیت به خاطر ایام سوگواری محرم و تبریک به خاطر موفقیت تیم ملی فوتبال در انتخابی جام ‌هانی اظهار کرد: یک بار دیگر کارمان را از نو شروع خواهیم کرد. تمرین‌‌‌‌ها را در این روز‌‌‌ها به‌طور مرتب برگزار کرده‌ایم و همه بازیکنان‌مان در سلامت کامل هستند. بازیکنان ملی‌پوش هم با آمادگی کامل به تیم‌مان بازگشته‌اند. البته تا حدودی خسته هستند اما سلامتی آن‌‌‌‌ها از همه چیز مهم‌تر است. به هر حال یک مسؤولیت سنگین بر عهده من است. الکسی‌پولیانسکی نیز بهبود یافته اما کماکان در ترکیب تیم‌مان نیست.

با احترام به پرسپولیس، می‌خواهیم پیروز شویم

سرمربی نفت تهران نیز گفت: ضمن احترام به پرسپولیس به دنبال ۳ امتیاز بازی هستیم و امیدوارم سربلند از زمین خارج شویم.

علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پرسپولیس اظهار کرد: ایام عزاداری اباعبدا… الحسین (ع) را به همه مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم. همچنین به تیم ملی و مردم ایران بابت موفقیت در انتخابی جام جهانی تبریک می‌گویم. ما دو بازی بسیار سخت را در پیش داشتیم که ۶ امتیاز را به دست آوردیم. انشاا… تیم ملی همه امتیاز‌‌‌ها را به دست بیاورد و بدون دغدغه راهی جام جهانی شویم.

سرمربی نفت تهران با تمجید از عملکرد پرسپولیس تا هفته هفتم لیگ برتر ادامه داد: پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر است که نتایج خوبی را به دست آورده است. فردا بازی حساس و مهمی را مقابل این تیم خواهیم داشت. با تمام احترامی که برای آن‌‌‌‌ها قائلم، تمرین‌های خوبی را در چند وقت اخیر سپری کرده‌ایم و به دنبال ۳ امتیاز هستیم. بازیکنان ما این توانایی را دارند و امیدوارم فردا سربلند از زمین خارج شویم. همان طور که گفتم پرسپولیس تیم بزرگی است و سعی می‌کنیم ضمن ارایه یک بازی خوب مقابل این تیم به پیروزی برسیم.