سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، گفت: درحوزه توسعه حمل بار ریلی فاصله بسیار زیادی با هدفگذاری در این حوزه داریم و سهم حمل بار از این مسیر طی سالهای ۱۳۹۶ الی ۱۴۰۱ به حدود ۱۱ درصد رسیده است. به گزارش خانهملت، عبدالجلال ایری؛ با اشاره به وضعیت اجرای قانون برنامه ششم توسعه در حوزه حمل بار […]
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، گفت: درحوزه توسعه حمل بار ریلی فاصله بسیار زیادی با هدفگذاری در این حوزه داریم و سهم حمل بار از این مسیر طی سالهای ۱۳۹۶ الی ۱۴۰۱ به حدود ۱۱ درصد رسیده است. به گزارش خانهملت، عبدالجلال ایری؛ با اشاره به وضعیت اجرای قانون برنامه ششم توسعه در حوزه حمل بار ریلی، گفت: با توجه به اهمیت استفاده از ظرفیت حمل بار در خطوط ریلی که ضمن افزایش ایمنی انتقال بار، هزینه و مصرف سوخت پایین آن حمل بار را بسیار به صرفه میکند، باید مورد توجه ویژه مسؤولان مربوطه قرار گرفته و بهعنوان یک مزیت رقابتی در عرصه بینالمللی و ایجاد ظرفیت مطلوب برای خنثیسازی تحریم به آن نگاه شود. نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس، ادامه داد: در همین راستا نیز در تدوین برنامه ششم توسعه این مهم بهعنوان یک موضوع اساسی مورد توجه قرار گفته و برای توسعه و افزایش سهم حمل بار از خطوط ریلی در طول برنامه ششم هدفگذاری ۳۰ درصدی شده است. اما متأسفانه طبق گزارش مرکز پژوهشهای مجلس از بررسی میزان اجرای قانون برنامه ششم درحوزه توسعه حمل بار ریلی فاصله بسیار زیادی با هدفگذاری در این حوزه داریم و سهم حمل بار از این مسیر طی سالهای ۱۳۹۶ الی ۱۴۰۱ به حدود ۱۱درصد رسیده که حتی نسبت به سهم پیش از سال ۱۳۹۶ شاهد افت محسوسی نیز هستیم. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، ادامه داد: این آمار نشاندهنده عدم اهتمام دولت برای توسعه حمل بار از خطوط ریلی بوده که باید در دولت سیزدهم ضمن تأکید در برنامه هفتم توسعه و تدوین برنامه جامع حملونقلی کشور و حرکت در مسیر توسعه خطوط ریلی و رفع مشکلات ارتباطی با بنادر بسترهای لازم برای افزایش سهم حمل بار ریلی فراهم شود، از طرفی مجلس نیز باید از ظرفیت نظارتی خود برای پیش برد این هدف کمال استفاده را داشته باشد.
دیدگاه بسته شده است.