مدیرعامل مستعفی شرکت ساخت وزارت راه فشار پیمانکاران طلبکار و بیپولی باعث رفتنم است مدیرعامل مستعفی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور دلیل رفتن از این زیرمجموعه وزارت راه را «بیپولی» و فشار پیمانکاران اعلام کرد. به گزارش تسنیم علی نورزاد با بیان اینکه طی ۳ سال اخیر در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای […]
مدیرعامل مستعفی شرکت ساخت وزارت راه
فشار پیمانکاران طلبکار و بیپولی باعث رفتنم است
مدیرعامل مستعفی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور دلیل رفتن از این زیرمجموعه وزارت راه را «بیپولی» و فشار پیمانکاران اعلام کرد.
به گزارش تسنیم علی نورزاد با بیان اینکه طی ۳ سال اخیر در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور مهمترین دغدغهام تأمین منابع مالی بود، اظهارکرد: در این زمینه خیلی مشکل داریم و بدون منابع مالی عملاً نمیتوانیم ۴۰۰ پروژه زیرساختی حملونقل کشور را جلو ببریم.
وی با بیان اینکه در این رابطه فشار خیلی زیادی از سوی پیمانکاران به شرکت ساخت وارد میشود، افزود: پیمانکاران هم حق دارند، برای حل این مشکل به دنبال راهاندازی فاینانس برای تأمین مالی بودیم که خوشبختانه این کار را تا حدودی انجام دادیم. از سوی دیگر براساس تیصره ۶ طرحهای دولتی به دنبال تبدیل بزرگراهها به آزادراه هستیم تا بتوانیم از وسایل نقلیه عبوری عوارض بگیریم و زیرساختهای حملونقل را از محل منابع حاصل در ازای دریافت عوارض بسازیم.
وی در واکنش به این مسأله که برخی نمایندگان مجلس نیز به وزارت راه فشار میآورند، تصریحکرد: هفته گذشته با ۲۵ تن از نمایندگان مجلس جلسهای برای بررسی وضعیت پروژههای حملونقل داشتم، نمایندگان هم دغدغه دارند. در حوزه استحفاظی برخی نمایندگان، پروژههای حملونقلی ۵ یا ۱۰ سال است که شروع شده اما هنوز به بهرهبرداری نرسیده است.
مدیرعامل مستعفی شرکت ساخت ادامهداد: یکی از برنامههای بنده اولویتبندی پروژهها بود، در این راستا پروژههایی مانند آزادراه تهران-شمال را اولویتبندی کردیم که نتیجه آن پیشرفت ماهانه ۳٫۴ درصدی بود که همچنان در حال افزایش است، بهطوریکه هماکنون ۱۳۰ جبهه کاری این آزادراه فعال بوده و قطعه یک آن بهار سال آینده به بهرهبرداری میرسد.
نورزاد با بیان اینکه قطعه یک هماکنون به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده است، گفت: تا پایان سال قطعه یک آزادراه تهران-شمال به پیشرفت ۹۰ درصدی میرسد و در بهار ۱۰۰ درصد به اتمام میرسد.
وی با بیان اینکه میتوانیم یک باند این قطعه را تا پایان سال به بهرهبرداری برسانیم، یادآور شد: یکی از کارهایی که ۳ سال پیش برای آزادراه تهران-شمال انجام دادیم شناسایی نقاطی بود که به دلایلی از جمله رویدادهای جوی (برف و باران) باعث مسدود شدن آزادراه در قطعه ۴ میشد. برای این کار به همراه رییس بنیاد مستضعفان از این قطعه بازدید کرده و ۷۵ نقطه را شناسایی کردیم.
وی افزود: برای ایمنسازی این نقاط نیز مشاورانی انتخاب و حفاظهای لازم در محل اجرا شد، به گونهای که دیگر بارش موجبات مسدود شدن قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال را فراهم نمیکند.
وی در انتها اصلیترین دلیل استعفا از سمت مدیرعاملی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل را بیپولی اعلام کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.