اتصال ریلی خلیج‌فارس به دریای خزر تا تیر ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، از اتمام زیرسازی خط‌آهن رشت-کاسپین تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: اتصال خلیج‌فارس به دریای خزر تا تیرماه امسال برقرار می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، خیرا… خادمی؛ اظهار کرد: اولین پروژه‌ای که امسال به بهره‌برداری می‌رسد، راه‌آهن رشت به کاسپین است که بخشی اصلی باقیمانده از […]

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، از اتمام زیرسازی خط‌آهن رشت-کاسپین تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: اتصال خلیج‌فارس به دریای خزر تا تیرماه امسال برقرار می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، خیرا… خادمی؛ اظهار کرد: اولین پروژه‌ای که امسال به بهره‌برداری می‌رسد، راه‌آهن رشت به کاسپین است که بخشی اصلی باقیمانده از کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب می‌شود. خادمی؛ ادامه داد: هدف اصلی کریدور ریلی شمال به جنوب اتصال خلیج‌فارس از طریق ریل به دریای خزر است که با افتتاح راه‌آهن رشت- آستارا این هدف محقق خواهد شد.وی با بیان اینکه عملیات راه‌آهن رشت- کاسپین با پیشرفت قابل‌توجهی در حال اجراست، افزود: این خط آهن ۳۷ کیلومتری از شالیزار‌ها و مسیرهای لجنی عبور می‌کند که همین موضوع عملیات احداث را دشوار کرد. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، با اشاره به این‌که عملیات اجرایی راه‌آهن رشت- کاسپین روبه اتمام است، گفت:‌ عملیات زیرسازی این پروژه حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و بلافاصه پس از آن به بهره‌برداری خواهد رسید. خادمی؛ ادامه داد: با بهره‌برداری از راه‌آهن رشت-‌کاسپین، مسیر ریلی به کاسپین و دریای خزر خواهد رسید و امکان تردد ریلی از کشور روسیه به ایران و از طریق آن به جنوب و بندرعباس فراهم می‌شود. وی با بیان این‌که آزادراه منجیل- رودبار بخشی از آزادراه رشت به قزوین است، ‌اضافه کرد: این آزادراه به طول ۸٫۵ کیلومتر در حال احداث است که ۸۵ درصد از این مسیر شامل پل و تونل می‌شود، بنابراین این پروژه، یک سازه بسیار سنگین بتنی است و عملیات اجرایی آن از حدود ۸۶ درصد پیشرفت برخوردار است. خادمی؛ ابراز امیدواری کرد: حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۲ این پروژه برای عبور مردم آماده شود. با احداث این آزادراه، از حجم بالای ترافیک آزادراه رشت به قزوین کاسته خواهد شد.