مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، از اتمام زیرسازی خطآهن رشت-کاسپین تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: اتصال خلیجفارس به دریای خزر تا تیرماه امسال برقرار میشود. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ اظهار کرد: اولین پروژهای که امسال به بهرهبرداری میرسد، راهآهن رشت به کاسپین است که بخشی اصلی باقیمانده از […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، از اتمام زیرسازی خطآهن رشت-کاسپین تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: اتصال خلیجفارس به دریای خزر تا تیرماه امسال برقرار میشود. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ اظهار کرد: اولین پروژهای که امسال به بهرهبرداری میرسد، راهآهن رشت به کاسپین است که بخشی اصلی باقیمانده از کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب میشود. خادمی؛ ادامه داد: هدف اصلی کریدور ریلی شمال به جنوب اتصال خلیجفارس از طریق ریل به دریای خزر است که با افتتاح راهآهن رشت- آستارا این هدف محقق خواهد شد.وی با بیان اینکه عملیات راهآهن رشت- کاسپین با پیشرفت قابلتوجهی در حال اجراست، افزود: این خط آهن ۳۷ کیلومتری از شالیزارها و مسیرهای لجنی عبور میکند که همین موضوع عملیات احداث را دشوار کرد. معاون وزیر راهوشهرسازی، با اشاره به اینکه عملیات اجرایی راهآهن رشت- کاسپین روبه اتمام است، گفت: عملیات زیرسازی این پروژه حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام میرسد و بلافاصه پس از آن به بهرهبرداری خواهد رسید. خادمی؛ ادامه داد: با بهرهبرداری از راهآهن رشت-کاسپین، مسیر ریلی به کاسپین و دریای خزر خواهد رسید و امکان تردد ریلی از کشور روسیه به ایران و از طریق آن به جنوب و بندرعباس فراهم میشود. وی با بیان اینکه آزادراه منجیل- رودبار بخشی از آزادراه رشت به قزوین است، اضافه کرد: این آزادراه به طول ۸٫۵ کیلومتر در حال احداث است که ۸۵ درصد از این مسیر شامل پل و تونل میشود، بنابراین این پروژه، یک سازه بسیار سنگین بتنی است و عملیات اجرایی آن از حدود ۸۶ درصد پیشرفت برخوردار است. خادمی؛ ابراز امیدواری کرد: حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۲ این پروژه برای عبور مردم آماده شود. با احداث این آزادراه، از حجم بالای ترافیک آزادراه رشت به قزوین کاسته خواهد شد.
دیدگاه بسته شده است.