ثبت ۲٫۵ میلیون معتاد در کشور

 ثبت ۲٫۵ میلیون معتاد در کشور رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: اقدامات اثربخش در زمینه سلامت اجتماعی قبل و بعد از انقلاب شاهد بوده‌ایم اگر طرح‌های بگیر و ببند را کنار بگذاریم شاهد افزایش سالانه آسیب‌هایی مثل اعتیاد، طلاق، ‌حاشیه‌نشینی و اختلالات روحی هستیم. به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی در آیین افتتاحیه طرح مشارکت […]

 ثبت ۲٫۵ میلیون معتاد در کشور

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: اقدامات اثربخش در زمینه سلامت اجتماعی قبل و بعد از انقلاب شاهد بوده‌ایم اگر طرح‌های بگیر و ببند را کنار بگذاریم شاهد افزایش سالانه آسیب‌هایی مثل اعتیاد، طلاق، ‌حاشیه‌نشینی و اختلالات روحی هستیم.

به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی در آیین افتتاحیه طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: هر روز با تغییراتی در محیط شاهد تغییرات در ساختار فرهنگ جوامع و در نتیجه افزایش مشکلات اجتماعی هستیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ما امروز دیگر نگران ۲٫۵ درصد جامعه معتاد نیستیم بلکه نگران ۹۷٫۵ درصد افراد پاک جامعه هستیم که در معرض خطرند و سال به سال در حال افزایش هستند.

وی گفت: در طرح شیوع‌شناسی اعتیاد در سال ۹۰، یک میلیون و ۲۰۰ هزار معتاد ثبت شده است اما در سال گذشته ۲٫۵ میلیون ثبت شده است.

 

وی در پایان گفت: بنابراین باید ابتدا آسیب‌‌ها را شناسایی و مهار کنیم تا در سال‌های آینده شاهد کاهش آن‌ها در همه اقشار به ویژه در بین دانش‌آموزان باشیم.