اقدامات مهم شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه خدمات زیرساخت ارتباطی، حمایت از پیامرسانها و توسعه قطب مراکز داده اعلام شد. به گزارش مهر، اهداف و اقدامات مهم شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه خدمات زیرساخت ارتباطی، حمایت از پیامرسانها و توسعه قطب مراکز داده اعلام شد. شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور توسعهخدماتزیرساخت ارتباطی با هدف «کاهش […]
اقدامات مهم شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه خدمات زیرساخت ارتباطی، حمایت از پیامرسانها و توسعه قطب مراکز داده اعلام شد. به گزارش مهر، اهداف و اقدامات مهم شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه خدمات زیرساخت ارتباطی، حمایت از پیامرسانها و توسعه قطب مراکز داده اعلام شد. شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور توسعهخدماتزیرساخت ارتباطی با هدف «کاهش وابستگی به خدمات خارجی و توسعه شبکه ملی اطلاعات» چهار اقدام مهم را در دستور کار قرار داده است. از جمله این دستورکارها میتوان به افتتاح پروژه NTP در شش استان (هفت مرکز) و همچنین برگزاری رزمایش پایداری آن اشاره کرد. بهرهبرداری از پروژه DNS در ۶۵ درصد اپراتورها و آغاز پروژه پشتیبان DNS با هدف تکمیل در سال ۱۴۰۲ از دیگر دستورکارهای این شرکت در این حوزه است. ارائه سرویس DDoS به زیرساختهای حساس و حیاتی و ابلاغ و اجرای الزامات مقاومسازی اپراتورها در برابر حملات با همکاری مرکز ملی و هماهنگکنندهها از دیگر برنامههای شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور توسعهخدماتزیرساخت ارتباطی است. شرکت ارتباطات زیرساخت در حمایت از پیامرسانها و به منظور تحقق هدف «توانافزایی پیامرسانها در پاسخگویی به نیاز مردم» سه اقدام مهم را برای سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار داده است. از همینرو ایجاد ابر زیرساخت در قالب IaaS و ارائهخدمات Ceph و Kuber به برخی از پیامرسانها، ارائهسرویس Call-Out بهپیامرسانها و ارائه پهنای باند، خدمات Co-location وزیرساخت ابری به پیامرسانها از جمله این اقدامات است. همچنین توسعه قطب مراکز داده با هدف «تمرکززدایی محتوا از تهران و محلیسازی پاسخگویی به نیازهای کاربران» در برنامه کاری شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفته است. به همین منظور جانمایی چهار نقطه، تعیین زمین، اخذ مجوز پدافند غیرعامل، ایجاد زیرساخت ارتباطی در دو قطب مرکز داده و آغاز فرآیند ایجاد زیرساخت ارتباطی برای دو قطب دیگر، آغاز فرآیند دیوارکشی، تعیین نقشه و ساخت ایستگاه زیرساخت در قطبها و برنامهریزی جهت تکمیل در سال ۱۴۰۲ و اعلام فراخوان دعوت به همکاری بخشخصوصیجهت سرمایهگذاری در قطبهای مراکز داده از جمله اقدامات پیش رو در این زمینه است.
براساس آخرین آمارها تا نیمه مهرماه امسال پیک کاربران فعال روزانه نسبت به شهریور ۱۴۰۰، در روبیکا ۴ برابر، در ایتا ۱۴ برابر، در بله ۶ برابر، در سروش پلاس ۸ برابر و درای گپ ۲ برابر و پهنای باند مصرفی در این پلتفرمها در قیاس با شهریور ۱۴۰۰ حدود پنج برابر رشد داشته است. […]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: توسعه پیامرسانهای بومی امروز به حدی رسیده که هماکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران از آنها استفاده میکنند در صورتی که زمانی قابل تصور نبود که ما بتوانیم سکوهایی داشته باشیم که قابلیت میزبانی از دهها میلیون کاربر را داشته باشند. به گزارش ایرنا، عیسی زارعپور؛ […]
به دنبال اضافه شدن قابلیت تماس تصویری به برخی از پیامرسانهای داخلی، به تازگی قائم مقام مدیرعامل یک پیامرسان داخلی از افزایش ۴۰ درصدی تعداد تماس صوتی و تصویری در این پیامرسان خبر داده است. به گزارش ایرنا، پس از فیلتر شدن برخی پیامرسانهای خارجی در چندین مرحله و طی سالهای گذشته، مهاجرت کاربران ۵۰ […]
طبق گفته وزیر ارتباطات، برای مشاهده کردن میزان اثر قابلیت اینترکانکشن یا اتصال متقابل میان پیامرسانهای داخلی حداقل باید یک ماه بگذرد اما براساس بررسیها، روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلتفرمها اضافه میشود. به گزارش ایسنا، حمایت از پلتفرمها و پیامرسانهای داخلی با آغاز به کار فعالیت دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات […]
دیدگاه بسته شده است.