برنامه‌ای در زمینه تولید خودروهای اقتصادی برای قطعه‌سازان تعریف نشده است

عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی استان تهران، ضمن اشاره به نقش قطعه‌سازان در تولید خودروهای اقتصادی، گفت: تاکنون برنامه‌ای در رابطه با تولید خودروهای اقتصادی برای قطعه‌سازان تعریف نشده است. به گزارش خبر خودرو، امیرحسین جلالی؛ با اشاره به نقش قطعه‌سازان در تولید خودروهای اقتصادی، اظهار داشت: گام نخست […]

عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی استان تهران، ضمن اشاره به نقش قطعه‌سازان در تولید خودروهای اقتصادی، گفت: تاکنون برنامه‌ای در رابطه با تولید خودروهای اقتصادی برای قطعه‌سازان تعریف نشده است. به گزارش خبر خودرو، امیرحسین جلالی؛ با اشاره به نقش قطعه‌سازان در تولید خودروهای اقتصادی، اظهار داشت: گام نخست برای تولید خودروهای اقتصادی تعیین مشخصات، نحوه طراحی و فرآیند بهینه‌سازی قطعات است که تاکنون برنامه‌ای در این رابطه برای قطعه‌سازان تعریف نشده است. وی در ادامه، با تأکید بر نقش تأمین‌کنندگان رده یک(تیروان) در تولید خودروهای اقتصادی، عنوان کرد: قطعا تأمین‌کنندگان رده یک مشروط بر ارایه تعریفی دقیق از نحوه طراحی و مشخصات خودرو اقتصادی به‌واسطه استطاعت مالی بهتر نسبت به سایر قطعه‌سازان در طراحی و مهندسی خودروهای اقتصادی موفق‌تر عمل کرده و در تعامل با شرکت‌های خارجی موضع محکم‌تری خواهند داشت. عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی استان تهران، در پاسخ به این پرسش که آیا تولید خودرو اقتصادی به معنای حذف برخی آپشن‌ها و کاهش کیفیت خواهد بود، گفت: در تولید خودرو اقتصادی آپشن‌های ایمنی حذف نمی‌شوند اما قاعدتاً برخی آپشن‌های غیرضروری و تجملاتی حذف خواهند شد. جلالی؛ در پایان درباره آخرین وضعیت قطعه‌سازان در سال‌جاری، اذعان داشت: واقعیت این است که قطعه‌سازان به‌عنوان جزیی از فعالان اقتصادی کشور با مشکلات نقدینگی، تأمین مواد اولیه و ارز مواجه هستند و تأمین ارز برای شبکه تأمین به راحتی گذشته نیست.