مصباحی‌مقدم مطرح کرد:مناقصه و مزایده‌ها راهکار فرار مالیاتی شده است

  عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس با اشاره به فرار مالیاتی ۵۰ درصدی در کشور گفت: بسیاری از فرارهای مالیاتی در مزایده‌ها و مناقصات صورت می‌گیرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، غلامرضا مصباحی‌مقدم با اشاره به لزوم شفافیت لازم در قراردادهای دولتی اظهار کرد: در این زمینه قانون داریم که باید در قراردادهای دولتی شفافیت لازم […]

 

عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس با اشاره به فرار مالیاتی ۵۰ درصدی در کشور گفت: بسیاری از فرارهای مالیاتی در مزایده‌ها و مناقصات صورت می‌گیرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، غلامرضا مصباحی‌مقدم با اشاره به لزوم شفافیت لازم در قراردادهای دولتی اظهار کرد: در این زمینه قانون داریم که باید در قراردادهای دولتی شفافیت لازم صورت گیرد و اطلاعات آن روی سایت دستگاه‌های مربوطه بیاید.

وی با بیان این‌که سود بانکی باید تابعی از تولیدکالا و خدمات باشد، افزود: سود سپرده‌های بانکی باید برگشت سود ناشی از تولید و بازار بوده و بانک‌ها تنها سهم حق‌الوکاله دریافت کنند و رقابت‌ بانک‌ها برای جلب مشتری در کاهش حق‌الوکاله باشد.

این نماینده مجلس گفت: منافع بانک‌ها در حال حاضر به سمت تولید نمی‌رود بلکه به سمت واسطه‌گری و قاچاق کالا در حرکت است و باید در مجموع روشی دنبال شود که نتیجه آن حمایت از تولید باشد.

مصباحی‌مقدم در ادامه سخنان خود با اشاره به معوقات بانکی گفت: این معوقات باعث شده قدرت وام‌دهی بانک‌ها کاهش یابد که برای کاهش آن ما روشی دنبال کرده‌‌ایم که در آن سیستم کارآمدسازی بانک‌ها با ابزارهای نوین مالی برای جمع‌آوری نقدینگی دیده شده است.

وی با اشاره به این‌که نقدینگی در شرایط فعلی مانند سیلی ویرانگر است که باید به سمت تولید برود، اظهار ‌کرد: وضعیت فعلی بانک‌ها باعث توزیع ناعادلانه ثروت شده و افرادی که منابع بانک‌ها را دارند ثروت آن‌ها روز به روز افزایش می‌یابد.

 

مصباحی‌مقدم همچنین گفت: شفافیت روی تأمین منابع مالی بانک‌ها باید صورت گیرد که این از طریق الکترونیکی شدن و نظارت بانک مرکزی بر روی آن‌ها فراهم است.