اسناد خزانه در صدر ارزش معاملات فرابورس

اسناد خزانه در صدر ارزش معاملات فرابورس معاملات بازار فرابورس ایران در نخستین روز بعد از تعطیلات با صعود ۲٫۵ واحدی آیفکس و دادوستد ۲۷۵ میلیون ورقه بهادار در بازار‌‌ها پایان پذیرفت. به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط‌عمومی فرابورس، در همین حال شاخص فرابورس نیز با صعود ۲٫۵ واحدی (معادل ۰٫۲۸ درصد)، نشانگر رقم ۸۲۵ واحد […]

اسناد خزانه در صدر ارزش معاملات فرابورس

معاملات بازار فرابورس ایران در نخستین روز بعد از تعطیلات با صعود ۲٫۵ واحدی آیفکس و دادوستد ۲۷۵ میلیون ورقه بهادار در بازار‌‌ها پایان پذیرفت.

به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط‌عمومی فرابورس، در همین حال شاخص فرابورس نیز با صعود ۲٫۵ واحدی (معادل ۰٫۲۸ درصد)، نشانگر رقم ۸۲۵ واحد شد که بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر آیفکس نماد پالایش نفت تهران به میزان ۲٫۸ واحد داشت. پس از آن، نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت لاوان و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نیز بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر شاخص تا سقف حداکثر ۱٫۶ واحد گذاشتند. بررسی معاملات فرابورس همچنین نشان می‌دهد نماد شرکت پتروشیمی مارون بیش‌ترین تأثیر منفی را بر شاخص به میزان ۲٫۵ واحد به جا گذاشته و از صعود بیش‌تر آن جلوگیری کرده است.

نماد «شتران» دیروز علاوه بر این‌که بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشت، بالا‌‌ترین حجم و ارزش مبادلاتی را نیز در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه تجربه کرد. در این نماد ۳۸٫۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۳۳ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که از دیگر نماد‌‌ها بیش‌تر بود. «شتران» همچنین جزو ۵ نماد با بیش‌ترین آمار بازدید نیز قرار گرفت و در کانون توجه سهامداران قرار داشت.

 در این میان در بازار سهام فرابورس نمادهای «شاوان»، «شلیا»، «شتران» و «زاگرس» در حالی با بیش‌ترین رشد روزانه قیمت روبه‌رو شدند که در مقابل نمادهای «ارفع»، «اپرداز»، «غگلستا» و «کمرجان» تا سقف حداکثر ۴٫۶ درصد افت قیمتی را شاهد بودند.

 

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز روز شاهد دادوستد بیش از ۵۷۷ هزار ورقه به ارزش ۵۴۲٫۸ میلیارد ریال بودیم که در صدر نمادهای مورد مبادله اسناد خزانه اسلامی مرحله هشتم بیش‌ترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد. در این نماد ۱۵۲ هزار و ۷۹۸ ورقه به ارزش ۱۳۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال معامله شد. پس از این نماد اخزا ۴، ۵ و ۶ نیز به ترتیب بیش‌ترین حجم و ارزش معاملات در اختیار گرفتند.