آغاز بازرسی اصناف از تجهیزات پزشکی و عطاری‌ها

آغاز بازرسی اصناف از تجهیزات پزشکی و عطاری‌ها نماینده حقوقی بازرسان اتاق اصناف ایران با اشاره به آغاز بازرسی از واحدهای تجهیزات پزشکی و عطاری‌ها، گفت: در روزهای آینده بازرسان به صنف طلافروشان و لوازم‌آرایشی و بهداشتی مراجعه می‌کنند. محمداسماعیل قاسمی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به رو به پایان بودن نخستین روز بازرسی […]

آغاز بازرسی اصناف از تجهیزات پزشکی و عطاری‌ها

نماینده حقوقی بازرسان اتاق اصناف ایران با اشاره به آغاز بازرسی از واحدهای تجهیزات پزشکی و عطاری‌ها، گفت: در روزهای آینده بازرسان به صنف طلافروشان و لوازم‌آرایشی و بهداشتی مراجعه می‌کنند.

محمداسماعیل قاسمی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به رو به پایان بودن نخستین روز بازرسی از واحدهای صنفی برای مبارزه با کالای قاچاق، گفت: امروز بازرسان اصناف به همراه بازرسان سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت، به واحدهای صنفی تجهیزات پزشکی و عطاری‌ها مراجعه کرده و مقداری کالای قاچاق در این واحد‌‌‌ها کشف کردند.

وی با بیان این‌که به این واحدهای صنفی اعلام شد که ۲۴ ساعت فرصت دارند تا فاکتور این کالا‌‌‌ها را به سازمان صنعت، معدن‌و تجارت استان تهران ارایه کنند، افزود: همه صنوف باید فاکتور قابل رهگیری داشته باشند تا به استناد به این فاکتورها، کالاهای آن‌‌‌‌ها توقیف نشود.

نماینده حقوقی بازرسان اتاق اصناف ایران با اعلام این‌که تعهداتی از برخی واحد‌‌‌ها گرفته شد، اظهار‌کرد: در روز اول توقیفی در کالا‌‌‌ها نداشتیم؛ اما تذکرهای لازم به واحدهای صنفی داده شد و برخی واحد‌‌‌ها هم اعلام کردند که فاکتور را سریعا به سازمان صنعت، معدن‌و تجارت ارایه می‌کنند.

قاسمی با اشاره به ادامه بازرسی از اصناف در روزهای آینده، گفت: احتمالاً از روزهای آینده بازرسان به بازار صنف طلافروشان و لوازم آرایشی‌و بهداشتی می‌روند تا در مورد کالاهای قاچاق در این اصناف هم بازرسی‌های لازم صورت گیرد.

 

شایان ذکر است همزمان با آغاز بازرسی‌‌‌‌ها از تجهیزات پزشکی و عطاری‌ها، وزارت جهاد کشاورزی نیز روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد رشد قارچ‌گونه عطاری‌ها سبب شده تا ۳۰ نوع گیاه سمی غیردارویی به مردم فروخته شود.