جمع‌آوری کالای قاچاق را باید از سال‌ها قبل به اصناف می‌سپردند

رییس اتاق اصناف کرج‌ جمع‌آوری کالای قاچاق را باید از سال‌ها قبل به اصناف می‌سپردند حمید کریمی واگذاری طرح جمع‌آوری کالای قاچاق به اصناف را یک گام رو به جلو برای مبارزه با کالای قاچاق عنوان کرد و گفت: باید سال‌ها پیش اختیار جمع‌آوری کالای قاچاق را به اصناف می‌سپردند. رییس اتاق اصناف کرج در […]

رییس اتاق اصناف کرج‌

جمع‌آوری کالای قاچاق را باید از سال‌ها قبل به اصناف می‌سپردند

حمید کریمی واگذاری طرح جمع‌آوری کالای قاچاق به اصناف را یک گام رو به جلو برای مبارزه با کالای قاچاق عنوان کرد و گفت: باید سال‌ها پیش اختیار جمع‌آوری کالای قاچاق را به اصناف می‌سپردند.

رییس اتاق اصناف کرج در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران در مورد واگذاری طرح جمع‌آوری کالای قاچاق به اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌های صنفی ضمن تقدیر از این تصمیم اظهارکرد: واگذاری مسؤولیت جمع‌‌آوری کالای قاچاق کار اصناف را مشکل می‌کند اما به هر حال بهترین تصمیم در شرایط فعلی گرفته شد.

وی افزود: باید سال‌ها پیش اختیار جمع‌آوری کالای قاچاق را به اصناف و اتحادیه‌های صنفی واگذار می‌کردند تا نهاد ناظر رأساً روی فعالیت واحدهای صنفی ورود کند.

رییس اتاق اصناف کرج همچنین از برخورد قهرانه و تنبیهی با واحدهای صنفی انتقاد کرد و گفت: به جای برخورد قهرآمیز و پلمپ واحدهای صنفی باید از ابزارهای تشویقی استفاده کنیم.

 

وی ادامه‌داد: اتحادیه‌ها باید واحدهای صنفی را که به جای فروش اجناس خارجی و قاچاق، تولیدات داخلی را عرضه و حمایت می‌کنند، با نصب بنر در سر در مغازه تشویق کنند.