نبود زیر ساخت دلیل بروز مشکل در سامانه جامع گمرکی

نبود زیر ساخت دلیل بروز مشکل در سامانه جامع گمرکی نایب رییس اتاق بازرگانی البرز در خصوص دلیل مشکلات سامانه جامع گمرکی گفت: نبود زیرساخت‌های مناسب باعث شده است که فعالیت‌های گمرکی با کندی انجام شود. بیتا بیات در گفت‌و‌گو با اتاق خبر با اشاره آغاز به‌کار سامانه جامع گمرکی در ۶ ماهه اول سال […]

نبود زیر ساخت دلیل بروز مشکل در سامانه جامع گمرکی

نایب رییس اتاق بازرگانی البرز در خصوص دلیل مشکلات سامانه جامع گمرکی گفت: نبود زیرساخت‌های مناسب باعث شده است که فعالیت‌های گمرکی با کندی انجام شود.

بیتا بیات در گفت‌و‌گو با اتاق خبر با اشاره آغاز به‌کار سامانه جامع گمرکی در ۶ ماهه اول سال ۹۵ گفت: این سامانه می‌تواند برای صنعت حمل‌و نقل و جلوگیری از قاچاق کالا به داخل کشور مفید باشد، اما برخلاف انتظارات این سامانه به دلیل مشکلات زیرساختی در کشور با مشکلاتی مانند کندی و آشنا نبودن متصدیان این سامانه روبه‌رو است و این مسایل در نهایت باعث می‌شود که فعالان صنعت حمل‌و نقل برای انجام کارهای مربوط به انتقال کالا به کشور با مشکل رو به‌رو شوند.

وی با بیان این نکته که صنعت حمل‌و نقل نیاز به سرعت دارد، ادامه‌داد: برخلاف آمار در عمل تغییر چندانی در حجم کالاهای ترانزیتی به داخل‌و خارج از کشور شاهد نیستیم و به نظر می‌رسد که این آمار بیش‌تر به دلیل تأثیرات تولیدات صنایع مرتبط با صنعت نفت و پتروشیمی کشور باشد.

 

نایب رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: به نظر نمی‌رسد که اتفاقی خاص و تحول شگرفی برای صنعت حمل‌و نقل کشور در شش ماهه پایانی سال ۹۵ رخ دهد اما امید است که در سال ۹۶ با توجه به برطرف شدن مشکلات سیستم بانکی کشور شاهد بهتر شدن وضعیت تجارت و در نتیجه رونق بیش‌تر صنعت حمل‌و نقل در ایران باشیم.