قائم مقام وزیر صنعت مطرح کرد مطالعه بر روی بازار ۵۰ کشور برای صادرات تولیدات ایران قائم مقام وزیر صنعت گفت: تصمیم گرفتیم ۵۰ کشور را براساس نیازمندیهای آنها و توان داخلی خودمان هدفگذاری کنیم و برنامههای خود را از قبیل اعمال تعرفه ترجیحی، سفر هیأتهای تجاری و برگزاری نمایشگاههای متنوع در آن کشورها مبنای […]
قائم مقام وزیر صنعت مطرح کرد
مطالعه بر روی بازار ۵۰ کشور برای صادرات تولیدات ایران
قائم مقام وزیر صنعت گفت: تصمیم گرفتیم ۵۰ کشور را براساس نیازمندیهای آنها و توان داخلی خودمان هدفگذاری کنیم و برنامههای خود را از قبیل اعمال تعرفه ترجیحی، سفر هیأتهای تجاری و برگزاری نمایشگاههای متنوع در آن کشورها مبنای کار قرار دهیم.
به گزارش ایلنا، قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص وقوع جنگ و منازعات سیاسی در منطقه و تأثیر آن بر صادرات کشور، گفت: تحولات سیاسی و جهتگیری دولتها همواره نقش اساسی را در اقتصاد کشورها داشته است و ما مجبوریم برای اینکه کمترین آسیبپذیری را در این حوزه داشته باشیم تنوع بازارهای صادراتی خود را بالا ببریم.
مجتبیخسروتاج ادامه داد: وابستگی صادرات به چند کشور خاص خطرناک است و این امر میتواند باعث ضربهپذیری کشور شود. ما برای این که به مشکل ترکیه و روسیه برخورد نکنیم باید تنوعسازی کنیم. بر همین اساس، تصمیم گرفتیم ۵۰ کشور را براساس نیازمندیهای آنها و توان داخلی خودمان هدفگذاری کنیم و برنامههای خود را از قبیل اعمال تعرفه ترجیحی، سفر هیأتهای تجاری و برگزاری نمایشگاههای متنوع در آن کشورها مبنا قرار دهیم.
وی تصریح کرد: با رفع تحریمها کشورهای جدیدی به مشتریان ما اضافه شده بهطوری که اکنون کرهجنوبی با یک جهش چشمگیر تبدیل به یکی از کشورهای هدف صادراتی ما شده است. ضمن آنکه ژاپن، عمان و مراکش نیز جزو جدیدتری مشتریان ما هستند. همچنین در نظر داریم بعد از مطالعات کافی و شناخت ظرفیتها به تدریج این ۵۰ کشور را به صادرکنندگان ایرانی معرفی کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.