رئیس هیأتمدیره سندیکای صنعت برق، با اشاره به اجرای طرح اختصاص پاداش به صرفهجویی در مصرف برق، گفت: این طرح و افزایش میزان پاداش اثر مثبتی در اصلاح و بهینهسازی مصرف برق دارد. به گزارش مناقصهمزایده، پیام باقری؛ افزود: توجه به بخش مصرف و تلاش برای بهینهسازی آن هزینههای کمتری به دنبال داشته و اثر […]
رئیس هیأتمدیره سندیکای صنعت برق، با اشاره به اجرای طرح اختصاص پاداش به صرفهجویی در مصرف برق، گفت: این طرح و افزایش میزان پاداش اثر مثبتی در اصلاح و بهینهسازی مصرف برق دارد. به گزارش مناقصهمزایده، پیام باقری؛ افزود: توجه به بخش مصرف و تلاش برای بهینهسازی آن هزینههای کمتری به دنبال داشته و اثر بیشتری هم دارد. وی ادامه داد: اصلاح بخش مصرف نیاز دارد که در آن به موضوعهایی مانند بهینهسازی و اصلاح الگوی مصرف پرداخته شود و طبیعتاً تمرکز بر روی مصرف و مدیریتکردن طرف مصرف بهمراتب هزینههای کمتری به خود اختصاص میدهد تا بتوان این بخش را مدیریت کرد. رئیس هیأتمدیره سندیکای صنعت برق، خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف روشهای مختلفی مانند بهینهسازی، هوشمندسازی شبکه و کارهای که در فرهنگ مصرفکننده تأثیر داشته و او را ترغیب میکند به اصلاح مصرف و کاهش مصرف دارد. باقری؛ گفت: یکی از اینها روش تشویقی است که در آن معمولاً مصرفکنندگان به انحا مختلف تشویق میشوند تا مصرف خود را مدیریت کنند. وی افزود: این روش بهخصوص در ایام پیک مصرف برق بیشتر مورد تأکید قرار میگیرد تا مصرفکننده مصرف خود را کنترل کند تا در پیک مصرف میزان مصرف از تولید بالاتر نرود که منجر به خاموشی شود. رئیس هیأتمدیره سندیکای صنعت برق، ادامه داد: بحث افزایش پاداش صرفهجویی در سنوات گذشته نشان داد طرحهای مؤثری هستند. باقری؛ گفت: برای مدیریت مصرف هم روشهای سلبی و هم ایجابی وجو دارد که روشهای سلبی کمتر اثر گذارند؛ زیرا تجارب کشورهای دیگر نشان داده این روشها ممکن است تأثیر موقت داشته باشد و یا تأثیر فراگیری در مصرفکننده ندارد. وی ادامه داد: روشهای ایجابی و تشویقی بیشتر در مصرفکننده اثرگذار است، بهخصوص در حوزه مصارف خانگی که بخش عمده مصارف را به خود اختصاص میدهند. رئیس هیأتمدیره سندیکای صنعت برق، خاطرنشان کرد: البته در پرباری تابستان یک بخش قابلتوجهی از مصرف برق ازطریق ورود بار لوازم سرمایشی به مدار به خود اختصاص میدهند که هر چقدر مصرف را مدیریت کنند طبیعتاً مصرفمان کاهش خواهد یافت و کمتر با عارضه ناترازی و نتایج آن روبهرو میشویم. وی افزود: افزایش پاداش میتواند در میزان مصرف و مدیرت مصرف و کاهش آن اثرگذار باشد و کلاً اثر مثبتی دارد.
دیدگاه بسته شده است.