همکاری یک شرکت ریلی با راهآهن آلمان برای بهبود ارایه خدمات مسافری مدیرعامل شرکت راهآهن شرقی بنیاد (بن ریل) از انعقاد قرارداد طراحی خدمات مسافری ریلی منطبق با استانداردهای جهانی با راهآهن آلمان خبر داد. به گزارش ایرنا علیرضا شیخطاهری افزود: این قرارداد دو هفته پیش در آلمان بین شرکت راهآهن شرقی بنیاد (بن ریل) […]
همکاری یک شرکت ریلی با راهآهن آلمان برای بهبود ارایه خدمات مسافری
مدیرعامل شرکت راهآهن شرقی بنیاد (بن ریل) از انعقاد قرارداد طراحی خدمات مسافری ریلی منطبق با استانداردهای جهانی با راهآهن آلمان خبر داد.
به گزارش ایرنا علیرضا شیخطاهری افزود: این قرارداد دو هفته پیش در آلمان بین شرکت راهآهن شرقی بنیاد (بن ریل) با شرکت راهآهن آلمان امضا شد.
وی با بیان اینکه این نخستین بار است که چنین قراردادی برای ارتقای کیفیت خدمات مسافری منعقد میشود، افزود: انتظار میرود با کسب آموزشهای مورد نیاز در این زمینه، این شرکت خدمات خود را به مسافران در سطح استانداردهای بینالمللی ارایه کند.
وی با بیان اینکه این شرکت با ۱۲۸ واگن اکنون در مسیرهای مختلف مسافر جا به جا میکند، اظهارداشت: در حالی که متوسط سن ناوگان ریلی کشور ۳۰ سال برآورد میشود، متوسط سن ناوگان این شرکت ۱۰ سال است و از این لحاظ جوانترین ناوگان ریلی کشور در اختیار این شرکت قرارداد.
شیخ طاهری گفت: این شرکت مسافری ریلی پارسال موفق شد یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر را در کشور در مسیرهای مختلف جا به جا کند و پیشبینی میشود که امسال تعداد مسافران این شرکت به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش یابد.
وی با اشاره به سابقه دو دهه فعالیت این شرکت در حمل و نقل ریلی کشور تصریح کرد: این شرکت در نظر دارد در کنار بهبود کیفیت خدمات به مسافران، تعداد ناوگان ریلی خود را تا سال ۹۷ به ۲۵۰ واگن با اولویت تولید داخل افزایش دهد تا سهم ۵ درصدی فعلی آن از بازار حمل و نقل ریلی به بیش از ۱۰ درصد افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت راهآهن شرقی بنیاد بر استفاده از توانمندیهای شرکتهای تولیدکننده واگن در کشور برای تأمین ناوگان مورد نیاز تأکیدکرد و گفت: برای افزایش ناوگان ریلی شرکت بن ریل در نظر دارد بخشی از نیازهای خود را از داخل و بخشی دیگر را از شرکتهای خارجی تأمین کند.
وی یادآورشد: هماکنون با برخی از شرکتهای اروپایی برای خرید ناوگان نو وارد مذاکره شدیم تا با استفاده از منابع حمایتی دولت در راهآهن و منابع مالی بنیاد مستضعفان، بن ریل بتواند ناوگان خود را توسعه دهد که تاکنون چند شرکت خارجی برای تأمین منابع مالی توسعه ناوگان ریلی این شرکت اعلام آمادگی کردهاند.
شیخ طاهری بیانکرد: هماکنون روزانه ۱۴ رام قطار این شرکت در مسیرهای مختلف سیر میکنند و مسیرهای تهران به بندرعباس، گرگان، مشهد و مشهد به قزوین، ملایر، اراک، قم و کرمان از عمدهترین مسیرهای این شرکت در جا به جایی مسافران است.
وی با بیان اینکه طبق نظرسنجیهای راهآهن جمهوری اسلامی ایران میانگین رضایت مسافران از بخش حمل و نقل ریلی کشور ۷۱ درصد است، گفت: در نظرسنجیهای راهآهن از مسافران شرکت بن ریل میزان رضایت مسافران از این شرکت از سال ۹۴ تا ۹۵ بیش از ۷۳ درصد برآورد شده که دو درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
مدیرعامل شرکت راهآهن شرقی بنیاد با اشاره به اهمیت ارایه خدمات به مسافران این شرکت تأکیدکرد: هماکنون با بازرسیهای محسوس و نامحسوس ارایه خدمات در داخل قطارهای این شرکت به دقت کنترل میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.