گرانفروشی خدمات در کافی‌نت‌ها؛ بازرسی‌‌‌ها کفایت نمی‌کند!!

گرانفروشی خدمات در کافی‌نت‌ها؛ بازرسی‌‌‌ها کفایت نمی‌کند!! رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران با بیان این‌که نرخ خدمات کافی‌نت‌‌‌ها هرسال مصوب و ابلاغ می‌شود، گفت: علی‌رغم بازرسی‌های دوره‌ای، به دلیل کافی نبودن تعداد بازرس‌ها، برخی کافی‌نت‌دار‌‌ها از نرخ‌های مصوب تخطی می‌کنند. مهدی‌میرمهدی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تفاوت نرخ‌‌ خدمات در برخی کافی‌نت‌ها، گفت: […]

گرانفروشی خدمات در کافی‌نت‌ها؛ بازرسی‌‌‌ها کفایت نمی‌کند!!

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران با بیان این‌که نرخ خدمات کافی‌نت‌‌‌ها هرسال مصوب و ابلاغ می‌شود، گفت: علی‌رغم بازرسی‌های دوره‌ای، به دلیل کافی نبودن تعداد بازرس‌ها، برخی کافی‌نت‌دار‌‌ها از نرخ‌های مصوب تخطی می‌کنند.

مهدی‌میرمهدی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تفاوت نرخ‌‌ خدمات در برخی کافی‌نت‌ها، گفت: نرخ خدمات کافی‌نت‌‌‌ها هرساله مشخص و ابلاغ می‌شود و کافی‌نت‌داران موظف هستند این نرخ‌نامه را در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار دهند.

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: به این ترتیب برای هر خدمت قبلی یا تازه‌ای که توسط کافی‌نت‌‌‌ها ارایه می‌شود تعرفه مصوب وجود دارد و برای مثال نرخ اظهارنامه مالیاتی برای افراد حقوقی ۲۰ هزار تومان و برای افراد حقیقی ۱۵ هزار تومان و نرخ خدمت جدید سرشماری نفوس و مسکن ۳ هزار تومان است.

به گفته، برای اطمینان از اعمال نرخ‌های مصوب بازرسان اتحادیه به صورت دوره‌ای از کافی‌نت‌‌‌ها بازرسی می‌کنند اما به دلیل کافی نبودن تعداد بازرس‌ها، عده‌ای از کافی‌نت دار‌‌ها از نرخ‌‌‌ها خارج می‌شوند و تخطی می‌کنند.

 

میرمهدی تأکید کرد: به این وسیله اعلام می‌کنم اگر مراجعه‌کننده‌ای در کافی نت اقدام به ثبت نام کرد و مبلغ بیش‌تری از او دریافت شد می‌تواند به اتحادیه شکایت کند و بدون پرداخت مبلغی، اضافه دریافت خود را پس بگیرد.