قیمت کویید در ایران ۳۱ میلیون تومان خواهد بود

مدیر منطقه خاورمیانه رنو قیمت کویید در ایران ۳۱ میلیون تومان خواهد بود مدیر منطقه خاورمیانه رنو با بیان این‌که خودروی کویید با سایپا در ایران تولید نخواهد شد، قیمت این خودرو را ۳۱ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: احتمالاً این خودرو را با ایران خودرو تولید می‌کنیم. به گزارش مهر، پیمان کارگر در […]

مدیر منطقه خاورمیانه رنو

قیمت کویید در ایران ۳۱ میلیون تومان خواهد بود

مدیر منطقه خاورمیانه رنو با بیان این‌که خودروی کویید با سایپا در ایران تولید نخواهد شد، قیمت این خودرو را ۳۱ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: احتمالاً این خودرو را با ایران خودرو تولید می‌کنیم.

به گزارش مهر، پیمان کارگر در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از تولید خودروی کویید در ایران با قیمتی حدود ۳۱ میلیون تومان خبر داد و گفت: احتمالاً این خودرو را با ایران خودرو تولید خواهیم کرد؛ البته هدف ما رقابت است و به این دلیل با سایپا در این زمینه کار نمی‌کنیم.

مدیر منطقه خاورمیانه و هند رنو در پاسخ به سؤال مهر افزود: گره خاصی در تولید کویید با ایران خودرو وجود ندارد و هنوز بحث قیمتی با این خودروساز مطرح نشده است البته ممکن است که این خودرو را به صورت مستقل تولید کنیم.

آماده‌سازی خط تولید از بهمن

وی گفت که برنامه آماده‌سازی خطوط تولید محصولات جدید رنو در قالب قرارداد جوینت‌ونچر با ایدرو از بهمن ماه امسال آغاز می‌شود. پیمان کارگر در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا خرید شرکت بن‌رو سایپا برای اجرای این قرارداد نهایی شده است، افزود: واگذاری این شرکت ابتدا به پیشنهاد سایپا بوده و رنو نیز با بررسی‌های فراوان با این موضوع موافقت کرد.

وی گفت: بحث واگذاری بن‌رو بین سایپا و ایدرو همچنان در جریان است و پس از نهایی شدن آن طی دو ماه آینده، برنامه آماده‌سازی خطوط آغاز خواهد شد. کارگر افزود: طی ماه‌های گذشته تیم‌های کارشناسی رنو متشکل از حدود ١٠٠ نفر ابعاد مختلف شرکت بن‌رو را مورد بررسی قرارداده‌اند و در شرایط فعلی این شرکت از ظرفیت ٧٥هزار دستگاه خودرو در سال برخوردار است و طبق برنامه ما باید با سرمایه‌گذاری‌های جدید آن را به ١٥٠ هزار دستگاه برسانیم.

مدیرعامل رنوپارس تصریح کرد: برنامه تولید این شرکت در درازمدت ٣٠٠ هزار دستگاه در سال است که برای رسیدن به این هدف باید ظرفیت‌های جدید ایجاد کنیم. وی گفت: طبق برنامه قرار است جدید‌‌ترین نسل خودروهای داستر و سیمبل در قالب این قرارداد تولید شود که برای این هدف ساخت داخل ٦٠ تا ٨٠ درصدی و با برنامه صادرات ٣٠ درصدی در زنجیره جهانی رنو نیسان پیش‌بینی شده است.

 

کارگر افزود: رنو در حال حاضر با ٦٠ قطعه ساز ایرانی در قالب قرارداد B۹۰ همکاری می‌کند که برای توسعه فعالیت‌های جدید و قرارگرفتن در زنجیره جهانی تأمین رنو نیسان تعداد آن‌‌ها افزایش خواهد یافت. مدیرعامل رنوپارس در رابطه با برنامه تولید خودرو رنو کویید در ایران گفت: به‌طور حتم این محصول در ایران تولید خواهد شد ولی با محصولی که در هند تولید می‌شود کاملاً متفاوت بوده و منتظر تولید نمونه برزیلی این خودرو هستیم که از نظر ایمنی، کیفیت و امکانات تغییرات عمده‌ای خواهد داشت.