خدمات درمانی ربطی به سیاست ندارد

خدمات درمانی ربطی به سیاست ندارد وزیر بهداشت با تأکید بر این‌که خدمات درمانی ربطی به سیاست ندارد، گفت: در فرصت باقی‌مانده سعی خواهیم کرد کارهای ناتمام را به نتیجه برسانیم و البته با اعتبارات محدودی که در اختیار داریم نیاز به همکاری همه است. سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌و‌گو با فارس در تبریز، اظهار داشت: […]

خدمات درمانی ربطی به سیاست ندارد

وزیر بهداشت با تأکید بر این‌که خدمات درمانی ربطی به سیاست ندارد، گفت: در فرصت باقی‌مانده سعی خواهیم کرد کارهای ناتمام را به نتیجه برسانیم و البته با اعتبارات محدودی که در اختیار داریم نیاز به همکاری همه است.

سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌و‌گو با فارس در تبریز، اظهار داشت: پرونده‌های سلامت استان به صورت یک فایل مربوط به طرح جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان این‌که بیش‌تر مرگ و میر در اثر چاقی، دیابت، فشار خون، مشکلات تنفسی، سرطان، اعتیاد و … است، گفت: باید این وضعیت کنترل شود و این کنترل از ظریف شبکه صورت می‌گیرد که این شبکه به طرح افزوده خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: مراکز کلینیک ویژه و توسعه تخت‌های بیمارستانی را پیش گرفته و نظام ارجاع را راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور کلی خدمات بهداشتی و درمانی خوب است ولی ایده‌آل نیست و اگر یک نظام سلامت کارآمد باشد مشروط بر این است که بیمه کار آمد داشته باشیم که ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد.

هاشمی با بیان این‌که تبریز و شهرهای این استان زیرساخت‌های خوبی دارد، ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی پیشرو در این امر بوده و با روش‌های جدید ارایه شد، می‌توان به سایر استان‌ها نیز تعمیم داد.

وزیر بهداشت با تأکید بر این‌که خدمات درمانی ربطی به سیاست ندارد، افزود: این حوزه نیاز به همکاری دولتی و مردمی دارد و علاوه بر این‌که یک وظیفه است به عنوان کار خیر در کارنامه اعمال نیز ثبت می‌شود.

 

وی یادآور شد: در فرصت باقی‌مانده سعی خواهیم کرد کارهای ناتمام را به نتیجه برسانیم و البته با اعتبارات محدودی که در اختیار داریم نیاز به همکاری همه است.