قائممقام مدیرعامل راهآهن اعلام کرد دو خطهسازی ۲۰ درصد شبکه ریلی در ۲۴ ماه قائممقام مدیرعامل راهآهن با بیان اینکه ۲۰ درصد شبکه راهآهن تا دو سال آینده دو خطه میشوند، گفت: در کنار مسیر ۹۵۰ کیلومتری تهران-مشهد، خط راهآهن شمال به طول ۵۰۰ کیلومتر هم برقی میشود و جمعاً ۱۴۵۰ کیلومتر خطآهن برقی میشود. […]
قائممقام مدیرعامل راهآهن اعلام کرد
دو خطهسازی ۲۰ درصد شبکه ریلی در ۲۴ ماه
قائممقام مدیرعامل راهآهن با بیان اینکه ۲۰ درصد شبکه راهآهن تا دو سال آینده دو خطه میشوند، گفت: در کنار مسیر ۹۵۰ کیلومتری تهران-مشهد، خط راهآهن شمال به طول ۵۰۰ کیلومتر هم برقی میشود و جمعاً ۱۴۵۰ کیلومتر خطآهن برقی میشود.
به گزارش فارس، احمد خدایی در نشست سیاستگذاری ریلی ایران و اتحادیه اروپا اظهار داشت: قطعاً برگزاری این نشست دستاورد مناسبی برای ارایه سیاستهای راهآهن در ایران خواهد بود.
وی به سیاستهای کلان راهآهن در ایران اشاره کرد و گفت: حمل و نقل ریلی مورد توجه خاص دولت است، در ۳ سال اخیر بخشی از برنامههای دولت در حوزه ریلی پیاده شد و سیاستهای کلان با توجه به ۳ بعد امنیت، کاهش آلودگی و کاهش هزینه در حوزه راهآهن مورد توجه دولتمردان قرار گرفت.
قائم مقام مدیرعامل راهآهن افزود: راهآهن ایران در بخش بار با افزایش سرعت بازرگانی، کاهش و تثبیت تعرفهها سهم خود را باید در بازار افزایش دهد.
خدایی بیان کرد: در بخش حمل و نقل ریلی مسافری در کنار ارتقای کیفیت نسبت به ایجاد مسیرهای جدید و کاهش زمان سیر فعالیتهایی انجام شده است که در این باره میتوان به راهاندازی قطارهای حومهای و قطارهای سریعالسیر اشاره کرد.
قائم مقام مدیرعامل راهآهن افزود: اولین پروژه قطار سریعالسیر با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت تا چند سال آینده بین تهران و اصفهان راهاندازی میشود.
وی ادامه داد: در حوزه افزایش ظرفیت دو خطهسازی خطوط ریلی در دستور کار است که دو هزار کیلومتر پروژه دو خطهسازی داریم و تا دو سال آینده ۲۰ درصد شبکه راهآهن دو خطه میشوند.
وی با تأکید بر اینکه تراکبندی محورهای دو خطه در دستور کار راهآهن است، گفت: امروز ۱۶۰۰ کیلومتر خطآهن مجهز به تراکبندی داریم که ظرفیت خطوط را دو برابر کرده است.
قائممقام مدیرعامل راهآهن بیان کرد: افزایش ظرفیت خطوط نگرانی ایمنی ایجاد میکند بنابراین سیستمهای ATC در کل شبکه ریلی ایران اجرا میشود؛ امروز ۵۰ درصد شبکه ریلی مجهز به سیستم مذکور است که ایمنی سیر را ارتقای میدهد.
وی بیان کرد: در قطارهای حوزه حومهای ۷۵۰ کیلومتر خط حومهای احداث میشود البته در حال حاضر خطآهن فعلی برای قطارهای حومهای مورد استفاده است ضمن آنکه ایستگاهها و ناوگان در این حوزه مشخص شده است.
وی، برقیسازی خطوط ریلی را سیاست دیگر راهآهن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۹۴۰ کیلومتر از خطآهن تهران-مشهد در قالب قراردادی آماده برقی شدن است. عملیات در این حوزه آغاز شده تا سرعت به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا یابد.
وی افزود: همچنین پروژه برقیسازی راهآهن در مسیر شمال در راستای افزایش بار ترانزیتی را دنبال میکنیم که ۵۰۰ کیلومتر خطآهن برقی میشود بدین ترتیب، امروز در مجموع ۱۴۵۰ کیلومتر خطآهن آماده برقیسازی است که به زودی عملیات اجرای آنها آغاز میشود.
خدایی اظهارداشت: در کنترل ترافیک کاهش زمان سیر و کاهش تأخیر زمان سیر در بخش مسافری دنبال میشود.
قائم مقام مدیرعامل راهآهن ادامه داد: با برقی کردن خطوط ریلی مخصوصاً خط تهران-مشهد میزان سیر قطار بر مسیر تهران-مشهد ۱۰۰ دقیقه کاهش مییابد.
قائم مقام مدیرعامل راهآهن گفت: در مدیریت ترافیک ریلی بار فعلاً ۶۵ درصد قطارهای باری ما برنامهای است و در آیندهای نزدیک کل قطارهای راهآهن منظم و برنامهای میشود و تعهد زمان سیر برای بار و مسافر وجود خواهد داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.