مدیرعامل شرکت آزادراه تهران–شمال ایتالیاییها آزادراه تهران-شمال را ۴۰ درصد ارزانتر معماری میکنند مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال با بیان این که برای اولین بار در کشور معماری راه در مسیر آزادراه تهران- شمال اجرا میشود، گفت: شرکت ایتالیایی ۴۰ درصد ارزانتر از شرکتهای داخلی این آزادراه را معماری میکند. مهران اعتمادی در گفتوگو با […]
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران–شمال
ایتالیاییها آزادراه تهران-شمال را ۴۰ درصد ارزانتر معماری میکنند
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال با بیان این که برای اولین بار در کشور معماری راه در مسیر آزادراه تهران- شمال اجرا میشود، گفت: شرکت ایتالیایی ۴۰ درصد ارزانتر از شرکتهای داخلی این آزادراه را معماری میکند.
مهران اعتمادی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره طراحی معماری راه مسیر آزادراه تهران-شمال گفت: تاکنون در پروژههای راهسازی کشورمان از معماری راه استفاده نشده است و هیچ شرکتی تا به امروز برای راههای کشور معماری خاصی را طراحی نکرده است، بنابراین در این زمینه مقررات و آییننامهایی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی تصمیم گرفته شد که بر روی معماری مسیر آزادراه تهران-شمال اقداماتی انجام شود، اظهار داشت: این پیشنهاد آقای آخوندی در دستور کار ما قرار گرفت از شرکتهای مشاور ایرانی دعوت بهکار شد و چند شرکت پروپوزالهایی را ارایه کردند اما طرحها و پیشنهادهایی که از سوی این شرکتها ارایه شد، هیچ کدام نیاز معماری آزادراه را تأمین نمیکردند.
وی با بیان این که با شرکتهای ایرانی برای طراحی اولین معماری راه در ایران چندین ماه در ارتباط بودیم اما نتیجهای حاصل نشد، ادامه داد: حتی با دانشکده هنر و معماری دانشگاه تهران وارد مذاکره شدیم و پیشنهاداتی را ارایه کردند اما باز هم به دلیل آشنا نبودن این تیم از دانشگاه تهران با معماری راه، این مذاکرات هم نتیجهای نداشت، چراکه این گروه بیشتر به ساخت راه و آییننامههای موجود برای ساخت آزادراه میپرداخت و نه معماری راه.
اعتمادی گفت: در نهایت با توجه به اینکه در کشورمان برای اولین بار بود که با مفهوم معماری راه آشنا میشدیم، تصمیم گرفته شد که از چند شرکت خارجی برای پیادهسازی و اجرای طرحهای معماری راه دعوت کنیم. چندین شرکت خارجی پیشنهاداتی را ارایه دادند که در نهایت با پیشنهاد یک شرکت ایتالیایی موافقت کردیم.
وی افزود: پیشنهاد این شرکت ایتالیایی دو مزیت ویژه داشت اول اینکه طرح معماری و روش اجرای آن و انتخاب المانها و علایم، حداکثر استانداردهای جهانی را رعایت کرده بود و از میان پیشنهادهایی که مطرح بود، بهترین روش اجرا را داشت. دوم اینکه قیمت بسیار مناسبی را پیشنهاد دادند بهطوری که قیمت پیشنهاد شده از سوی ایتالیاییها با رعایت تمام استانداردهای جهانی ۴۰ درصد ارزانتر از کمترین قیمت ارایه شده از سوی شرکتهای ایرانی بود. در نهایت قراردادی با رعایت تمام مقررات و قوانین با این شرکت ایتالیایی برای اجرای معماری راه در مسیر آزادراه تهران-شمال منعقد کردیم.
مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران–شمال با اشاره به اقداماتی که در معماری راه انجام میشود، گفت: در اجرای معماری راه اقداماتی بر روی روشنایی مسیر، ساخت توقفگاهها و استراحتگاههای بین راه، ترانشهها، نصب حفاظ مسیر و حفاظ میان باند رفت و برگشت مسیر، چشمانداز دور و نزدیک، انطباق رنگها با طبیعت و… انجام میشود. آنچه که در طراحی معماری راه انجام میشود از یک سری قواعد و استانداردهای فنی و جهانی تبعیت میکند و مفهوم کاملاً جدیدی است.
وی تأکید کرد: در این قرارداد انتقال دانش هم انجام خواهد شد و با اجرای معماری راه در آزادراه تهران-شمال، این پروژه میتواند الگویی برای اجرای آن در سایرمحور و مسیرها باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.