رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد؛

ثبت ۱۰ هزار پلاک هواپیمای بدون سرنشین

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، از ثبت حدود ۱۰ هزار پلاک هواپیما بدون سرنشین خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمد محمدی‌بخش؛ گفت: امروز با قانون جدید سازمان هواپیمایی کشوری این ۱۰ هزار هواپیمای بدون سرنشین مشغول به فعالیت هستند. محمدی‌بخش؛ همچنین با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم برای نوسازی ناوگان هوایی، گفت: براساس دستور رئیس‌جمهور، سازمان […]

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، از ثبت حدود ۱۰ هزار پلاک هواپیما بدون سرنشین خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمد محمدی‌بخش؛ گفت: امروز با قانون جدید سازمان هواپیمایی کشوری این ۱۰ هزار هواپیمای بدون سرنشین مشغول به فعالیت هستند. محمدی‌بخش؛ همچنین با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم برای نوسازی ناوگان هوایی، گفت: براساس دستور رئیس‌جمهور، سازمان هواپیمایی مکلف به توسعه ناوگان هوایی شده است. وی با اشاره به شرایط ناوگان هوایی در سال ۱۴۰۰ گفت: به لحاظ شمار ناوگان و همچنین وضعیت ادامه فرآیند در شرایط نابه‌سامانی قرار داشتیم. محمدی‌بخش؛ با اشاره به اقدامات انجام شده افزود: بحث تاب‌آوری ناوگان هوایی را پیگیری کردیم که در نتیجه با کمک متخصصان این عرصه توانسیم تعمیرات اساسی هواپیما‌ها را انجام دهیم که دیگر نیازی به اعزام هواپیما‌ها به خارج از کشوربرای انجام تعمیرات نداشته باشیم. وی با بیان اینکه طی ۲۰ ماه گذشته شمار قابل‌توجهی هواپیما وارد کشور شده، بیان کرد: با تخصیص اعتباری که دولت درسال ۱۴۰۲ قرار داد بخش نوسازی ناوگان را در دستور کار قراردادیم. محمدی‌بخش؛ در پاسخ به این سؤال که آیا اخیراً مسیر هوایی کشور افزایش یافته، تصریح کرد: در بحث فضای کشور باید طوری امنیت را فراهم می‌کردیم که مورد پذیرش سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری ایکائو واقع شود این امر با توجه به تلاش همکاران مامحقق شده و فضای کشور امن و ایمن اعلام و افزایش پرواز‌ها را به تدریج شاهد بودیم. محمدی‌بخش؛ گفت: با تعامل همه دستگاه‌ها از جمله ستاد کل نیروهای مسلح سپاه ارتش مسیرهای جدیدی اضافه شد که هم در بحث صرفه‌جویی سوخت، هم کاهش ساعت سفر و هم ارتباطی که با دنیا برقرار می‌کنیم مؤثر بوده و همچنان به دنبال افزایش مسیرهای جدید هستیم. وی خاطرنشان کرد: برای تصدیگری بخش‌خصوصی در همه شقوق حمل‌ونقل که باعث تسهیل‌گری این صنعت خواهد شد قرار شد تا دوماه آینده شرایط را به‌عنوان یک دستورالعمل اعلام کنیم و کارگروهی با هماهنگی شرکت فرودگاه‌ها، سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه‌وشهرسازی تشکیل شود و متقاضیان بخش‌خصوصی برای اداره فرودگاه‌ها مراجعه کنند.