مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با بیان این نکته که یکی از مهمترین بندهای حذف شده در لایحه برنامه هفتم نسبت به برنامه ششم توسعه، بند «ش» ماده ۳۸ برنامه ششم است، اظهار کرد: در این بند دولت مکلف بوده سالانه به میزان ۱۰ درصد از موتورسیکلتهای بنزینی در حال تردد در کشور را […]
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با بیان این نکته که یکی از مهمترین بندهای حذف شده در لایحه برنامه هفتم نسبت به برنامه ششم توسعه، بند «ش» ماده ۳۸ برنامه ششم است، اظهار کرد: در این بند دولت مکلف بوده سالانه به میزان ۱۰ درصد از موتورسیکلتهای بنزینی در حال تردد در کشور را با موتورسیکلتهای برقی جایگزین کند. به گزارش مناقصهمزایده سیدمحمدمهدی میرزاییقمی؛ افزود: اگرچه این بند طی سالهای پس از تصویب برنامه ششم توسعه تقریباً عملکری برابر صفر داشته اما محمل بسیار خوبی برای اجرای طرحهای جایگزینی موتورسیکلتها با موتورسیکلتهای برقی است و عملاً تنها سند بالادستی در این حوزه به شمار میرود. به گفته میرزاییقمی؛ براساس آمارها در شهر تهران ۲۱ درصد از انتشار آلایندههای گازی و ۱۰ درصد از انتشار ذرات معلق سهم حدود سه میلیون موتورسیکلت درحال تردد است که بیشتر آنها نیز فرسودهاند. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ادامه داد: این ناوگان سهم عمدهای نیز در سبد مصرف سوخت کشور دارد و یکی از عوامل بالا بودن سرانه مصرف بنزین در ایران نسبت به سایر کشورهاست و برقیسازی این ناوگان بهترین راهکار برای مقابله با این اثرات مخرب محسوب میشود. وی با اشاره به اینکه در شرایطی که شهرهای بزرگ کشور بهخصوص تهران هر سال با بحران آلودگی هوا دستوپنجه نرم میکنند، اظهار کرد: شهرداری تهران بهعنوان یک پیشگام در حوزه برقیسازی موتورسیکلتها برای جایگزینی ۵۰ هزار دستگاه برنامهریزی کرده است و این موضوع را با جدیت دنبال میکند. با این حال حذف الزام به جایگزینی موتورسیکلتهای بنزینی با نوع برقی آنها طبیعتاً کار را برای برنامهریزی و اجرای اقدامات در این حوزه دشوار میکند. میرزاییقمی؛ در پایان تأکید کرد: بدیهی است که اجرای طرحهایی مانند جایگزینی موتورسیکلتهای بنزینی با برقی صرفاً از جانب یک نهاد امکانپذیر نیست و همکاری و مشارکت کلیه دستگاههای اجرایی مرتبط را در سطح ملی نیازمند است.
دیدگاه بسته شده است.