خودرو سازان داخلی حداقل مشتریانشان را هم از دست میدهند نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که صنعت خودروی ایران، بازار انحصاری ۸۰ میلیون نفری کشور را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: خودروسازان به جای حفظ این بازار بزرگ و جلب مشتریان بیشتر، روز به روز […]
خودرو سازان داخلی حداقل مشتریانشان را هم از دست میدهند
نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که صنعت خودروی ایران، بازار انحصاری ۸۰ میلیون نفری کشور را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: خودروسازان به جای حفظ این بازار بزرگ و جلب مشتریان بیشتر، روز به روز با تولیدات غیررقابتی و آلاینده خود، حداقل مشتریان موجود خویش را نیز از دست میدهند.
به گزارش فارس، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام این که دولت باید به موضوع آلودگی هوا ورود پیدا کند تا اتفاقات مؤثری در زمینه کاهش آلایندگی هوا رقم بخورد، گفت: در صورت عدم حمایت دولت، اتفاق مؤثری در این زمینه رخ نخواهد داد و تلاشهایی که در این زمینه صورت میگیرد نیز به نتیجه نخواهد رسید.
سیدحمیدرضاکاظمی افزود: اگر دولت همانگونه که خودروسازان داخلی که خودروهای آلاینده تولید میکنند را با تعیین حقوق و عوارض گمرکی و ایجاد بازار انحصاری، مورد حمایت قرار میدهد، مردمی که مجبور به تنفس هوای آلوده ناشی از تولیدات این خودروسازان هستند را نیز مورد حمایت قرار میداد، امروز وضعیت آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرهای کشور این گونه نبود.
وی با اشاره به این که با وجود همه این حمایتها، خودروسازان داخلی به جای استفاده از امتیازات و شرایط موجود جهت ارتقای صنعت خودرو، سالهاست در شرایط موجود باقی ماندهاند، اظهار کرد: صنعت خودروی ایران در ۵۰ سالی که از فعالیت آن میگذرد، نتوانسته رشد و توسعه چندانی داشته باشد و همچنان در ادامه و امتداد روندی که از گذشته تا به امروز داشته، در جا میزند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.