«یونسکو» رسماً مسجدالاقصی را جزیی از میراث اسلامی معرفی کرد

    سازمان یونسکو برای بار دوم و به صورت نهایی، قطعنامه‌ مربوط به عدم وجود هیچ‌گونه ارتباط میان مسجدالاقصی و یهودیان را تصویب و اعلام کرد: این مسجد جزیی از میراث اسلامی محسوب می‌شود.به گزارش مهر به نقل از پایگاه لبنانی النشره، سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل «یونسکو» قطعنامه‌ای را که پیش‌تر […]

    سازمان یونسکو برای بار دوم و به صورت نهایی، قطعنامه‌ مربوط به عدم وجود هیچ‌گونه ارتباط میان مسجدالاقصی و یهودیان را تصویب و اعلام کرد: این مسجد جزیی از میراث اسلامی محسوب می‌شود.به گزارش مهر به نقل از پایگاه لبنانی النشره، سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل «یونسکو» قطعنامه‌ای را که پیشتر در خصوص مسجدالاقصی تصویب کرده بود، برای بار دوم و به صورت نهایی به تصویب رساند.

براساس این گزارش، یونسکو با تصویب این قطعنامه رسما اعلام کرد که مسجدالاقصی جزیی از میراث اسلامی بوده و یهودیان هیچ ارتباطی با آن ندارند.

این قطعنامه چندی پیش نیز به تصویب اعضای یونسکو رسیده بود که این‌بار نهایی شد. چندی پیش بود که سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل «یونسکو» پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که هر گونه ارتباط تاریخی یهودیان با مسجدالاقصی در قدس اشغالی را رد می‌کرد.

این طرح با رأی مثبت ۲۴ کشور به تصویب رسید اما ۶ کشور از جمله آمریکا و انگلیس به آن رأی منفی دادند، ضمن این‌که ۲۶ کشور نیز از رأی دادن به آن خودداری کردند.

تصویب پیش‌نویس این قطعنامه با استقبال گسترده فلسطینیان و در مقابل، خشم و ناراحتی صهیونیست‌‌ها و در رأس آن‌‌ها بنیامین‌نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مواجه شد.

در پیش‌نویس این قطعنامه ضمن انتقاد از نحوه اداره اماکن مذهبی از سوی رژیم صهیونیستی، آمده است که قدس برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان شهری مقدس به شمار می‌رود، اما بیش از همه آن‌‌ها به مسلمانان تعلق دارد.

این قطعنامه که از سوی الجزایر، مصر، لبنان، مراکش، عمان، قطر و سودان به یونسکو ارایه شده است، همچنین از حملات بی‌وقفه صهیونیست‌‌ها به مسجدالاقصی انتقاد کرده است.

 

پس از تصویب این قطعنامه توسط یونسکو برای بار اول، رژیم صهیونیستی هرگونه روابط خود با این سازمان را به حالت تعلیق درآورد.