جهش صادرات محصولات پتروشیمی در سال آینده

  مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به روند مطلوب صادرات محصولات پتروشیمی ایران گفت: امید است که در سال آینده جهش در صادرات این محصولات را رقم بزنیم. به گزارش شانا، علی محمد بساق‌زاده با بیان این که با بهره‌برداری از واحدهای جدید پتروشیمی، مقصدهای صدور محصولات پتروشیمی ایران متنوع‌تر […]

 

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به روند مطلوب صادرات محصولات پتروشیمی ایران گفت: امید است که در سال آینده جهش در صادرات این محصولات را رقم بزنیم.

به گزارش شانا، علی محمد بساق‌زاده با بیان این که با بهره‌برداری از واحدهای جدید پتروشیمی، مقصدهای صدور محصولات پتروشیمی ایران متنوع‌تر خواهد شد، افزود: روند تولید فرآورده‌های پتروشیمی در وضع مناسب قرار دارد و کشورهای زیادی افزون بر مشتریان دائمی فرآورده‌های پتروشیمی کشورمان، خواستار خرید این محصولات از ایران هستند.

وی با اشاره به این که امروز صنعت پتروشیمی ایران با بهره‌گیری از دانش و فن‌آوری‌های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر توسعه را با شتاب می‌پیماید، افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه، ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان بدل خواهد شد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که مجتمع‌های پتروشیمی باید کیفیت فرآورده‌های خود را برای حضور در بازارهای بین‌المللی بیش از پیش ارتقا دهند، ادامه داد: با تغییر معیار‌ها و افزایش سطح کیفی تولیدات می‌توان افزون بر تأمین نیاز داخل، در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده داشته باشند.

بساق‌زاده با بیان این که مجتمع‌های پتروشیمی با تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع می‌توانند بسیاری از نیازهای داخل را تأمین کنند، گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزیهای انجام شده، در آینده نزدیک محصولاتی که از خارج از کشور وارد می‌شوند قابلیت تولید در داخل کشور را خواهند داشت.

وی تصریح کرد: سطح کیفی محصولات تولیدی در مجتمع‌های پتروشیمی ایران بسیار مطلوب است، اما برای حضور در بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای باید شرکت‌های پتروشیمی کیفیت تولید و فرآورده‌های خود را ارتقا دهند و با نگرشی جهانی اقدام به تولید محصول کنند.