قیمت یک دستگاه اتوبوس ایرانی ۷ میلیارد تومان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: سال گذشته قیمت اتوبوس سه‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود اما حالا به هفت میلیارد تومان رسیده است! به گزارش مناقصه‌مزایده، جلال بهرامی؛ در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، اظهار کرد: اقدامات […]

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: سال گذشته قیمت اتوبوس سه‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود اما حالا به هفت میلیارد تومان رسیده است! به گزارش مناقصه‌مزایده، جلال بهرامی؛ در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، اظهار کرد: اقدامات ۲۰ ماهه اخیر معاونت به عنوان یک شاخص در نظر گرفته شده است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: در مترو نیز در خط شش بهره‌برداری از ایستگاه‌ها و اورهال ۴۹ واگن را در نظر داشتیم؛ بهره‌برداری از ۲٫۵ کیلومتر مسیر ایستگاه شهید دادمان و هفده‌شهریور را در مدت اخیر اجرا کردیم و ۹٫۵ کیلومتر میانی خط۶ نیز به اجرا درآمد. وی با اعلام اینکه در مدیریت فعلی شهرداری تهران ۱۴ کیلومتر و ۱۰ ایستگاه در مترو به بهره‌‌برداری رسید، افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد دو هزار و ۴۸۰ دستگاه تاکسی فرسوده و در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۵۸۵ دستگاه نوسازی شد و پرداخت حق‌السهم ۶۳۰ دستگاه ون را انجام دادیم اما ۱۹۸ دستگاه ون تحویل داده شد که برابر پولی است که پرداخت کرده‌ایم. نوسازی ۵۲۳ دستگاه به صورت نقدی بوده و برای ۴۶۵ دستگاه نیز پول واریز کردیم اما در مجموع در طول ۲۰ ماه پنج‌هزار و ۵۸۵ دستگاه تاکسی نوسازی شده است. بهرامی؛ با تأکید بر تلاش برای تأمین اتوبوس از تولید داخل، گفت: سال گذشته قیمت اتوبوس سه‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده؛ روزی که بودجه تصویب شد قیمت اتوبوس چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود اما با تغییرات ارزی، قیمت به هفت میلیارد تومان رسیده است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، با اعلام اینکه رئیس‌جمهور چند بار دستور آنی را برای دریافت استانداردهای اتوبوس‌‌ها داده بود، اظهار کرد: ما پارسال قولی از وزارت کشور داشتیم که محقق نشد؛ ما قدرالسهم نزدیک به ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را پرداخت کردیم اما کمتر از ۱۷۰ دستگاه را تحویل گرفتیم. وی با بیان اینکه باید ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس تا پایان دوره ششم مدیریت شهری داشته باشیم، ادامه داد: نیاز اولیه را که سه هزار دستگاه است تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ به نتیجه خواهیم رساند و سپس به سمت تأمین اتوبوس برقی خواهیم رفت. بهرامی؛ با اعلام اینکه برای رسیدن به ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: با تمام تولیدکنندگان برای تأمین اتوبوس، مذاکراتی داشتیم و تا امروز شرکت‌های سایپا دیزل، وزارت دفاع، زامیاد و دیگر تولیدکنندگان در لیست مذاکرات ما قرار دارند. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، با بیان اینکه با دستور رئیس‌جمهور استاندارد اتوبوس برقی شرکت مپنا تأیید شد، گفت: از این شرکت و شرکتی دیگر هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی تأمین خواهد شد که امسال ۲۰۰ دستگاه برقی تعهد داده شده اما توان تأمین ۵۰۰ دستگاه وجود دارد.