وقتی مدیران دولتی از کالای خارجی استفاده می‌کنند نمی‌توان از مردم عادی انتظار داشت

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران‌ وقتی مدیران دولتی از کالای خارجی استفاده می‌کنند نمی‌توان از مردم عادی انتظار داشت محمدامیرزاده گفت: مادامی که مسؤول یا مدیری در کشور در زندگی خود از خودرو یا وسایل خارجی و… استفاده کند نمی‌توان از دیگران و مردم عادی انتظار داشت تولیدات داخلی را بر خارجی ترجیح دهند. عضو […]

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران‌

وقتی مدیران دولتی از کالای خارجی استفاده می‌کنند نمی‌توان از مردم عادی انتظار داشت

محمدامیرزاده گفت: مادامی که مسؤول یا مدیری در کشور در زندگی خود از خودرو یا وسایل خارجی و… استفاده کند نمی‌توان از دیگران و مردم عادی انتظار داشت تولیدات داخلی را بر خارجی ترجیح دهند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران درباره استفاده مردم از کالای تولید داخل در گفت‌وگو با تراز اظهار کرد: رسیدن به این مرحله نیازمند ایجاد یک فرهنگ‌سازی عمومی در جامعه است. که برای به نتیجه رسیدن این فرهنگ لازم است تمام کشور در این راستا تلاش کنند.

وی افزود: هر مسؤول و مدیری در هر بخش و لباسی که در قبال مردم مسؤولیتی دارد باید به سمتی حرکت و طوری قدم‌بردارد که سبب تقویت ملی بشود.

امیرزاده درباره وضعیت کارت‌های اعتباری خاطرنشان ‌کرد: من از آمار و ارقام تحقق یا عملی شدن این طرح اطلاعی ندارم اما در مجموع به نظر می‌رسد نگاه فعالان اقتصادی و کارشناسان نسبت به این طرح مثبت است.

وی تصریح‌ کرد: این طرح از گردش پول نقد جلوگیری می‌کند و سوددهی خوبی نیز خواهد داشت.

 این فعال اقتصادی افزود: مادامی که مسؤول یا مدیری در کشور در زندگی خود از خودرو یا وسایل خارجی و… استفاده کند نمی‌توان از دیگران و مردم عادی انتظار داشت تولیدات داخلی را بر خارجی ترجیح دهند.

وی ادامه ‌داد: در اکثر کشور‌ها مسؤولان دولتی آن کشور از تولیدات داخلی همان کشور از خودرو تا وسایل دیگر موردنیاز استفاده می‌کنند.

امیرزاده با اشاره به نیاز کشور به صادرات و واردات توامان گفت: طرح کارت‌های اعتباری باید مدیریت شده و دقیق پیش برود تا بتواند اثر اقتصادی خوبی بر کشور داشته و تولید داخلی و مصرف آن‌‌ها توسط جامعه رونق بگیرد. بخش خصوصی هم باید به این مسأله کمک بکند، برای ساخت یک کشور همه باید کمک کنند، تا به ‌تدریج با ایجاد یک فضای رقابتی، کالاهای کم کیفیت بی‌اختیار از بازار و سبد مصرف‌کنندگان خارج خواهد شد.

وی با اشاره به تأثیر این طرح بر تورم و نقدینگی موجود در جامعه خاطرنشان ‌کرد: اگر انجام هر کاری در دست اهل آن باشد کار به نحو احسن انجام می‌گیرد و مشکلی به وجود نمی‌آید. برای مثال در این طرح این اعتبار است که خرج می‌شود نه پول، درنتیجه قدرت خرید مردم افزایش یافته و تحرک و تحریک محیط اقتصادی به وجود می‌آید.

 

امیرزاده در خاتمه افزود: به نظر بنده ایرادی در این زمینه وجود ندارد، فقط باید قوانین حاکم بر کارت‌های اعتباری که در دنیا تعریف شده است در ایران نیز حاکم شده و کار‌ها طبق آن‌ پیش برود.