برخورد با قاچاق سازمان یافته باید در دستور کار قرار گیرد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی برخورد با قاچاق سازمان یافته باید در دستور کار قرار گیرد کاظم دلخوش گفت: برای حمایت از تولیدات داخلی، برخورد با قاچاق کالا باید اصولی و ریشه‌ای باشد. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران با بیان این‌که قاچاق بیش‌ترین آسیب را به تولیدکنندگان داخلی […]

سخنگوی کمیسیون اقتصادی

برخورد با قاچاق سازمان یافته باید در دستور کار قرار گیرد

کاظم دلخوش گفت: برای حمایت از تولیدات داخلی، برخورد با قاچاق کالا باید اصولی و ریشه‌ای باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران با بیان این‌که قاچاق بیش‌ترین آسیب را به تولیدکنندگان داخلی وارد کرده است، تصریح ‌کرد: تدوین راهکارهای عملیاتی مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سازمان یافته باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: هیچ موضوعی بر مقابله با قاچاق ارجحیت ندارد، چرا که قاچاق برنامه‌های کلان کشور را تحت‌الشعاع خود قرارداده و امکان مدیریت و پیشرفت برنامه‌های زیربنایی و بلند‌مدت را تضعیف می‌کند.

دلخوش ادامه‌داد: عوامل تشویق کننده قاچاق، تقریباً در سراسر دنیا در یک چارچوب قابل دسته‌بندی هستند و تا زمانی که ما این مؤلفه‌ها را در اقتصاد خودمان کم رنگ نکنیم، قاچاق ریشه‌کن نخواهد شد.

 

دلخوش با بیان این‌که برای مبارزه با قاچاق کالا باید حرفه‌ای و ریشه‌ای عمل شود، گفت: با توجه به این‌که حدود ۸ هزار و ۶۰۰ کیلومتر طول مرزهای آبی‌و خاکی کشور است، باید با استفاده از امکانات روز و تجهیزات کامل به برخورد با قاچاق پرداخت.