پرسپولیس به فکر حفظ صدر

بارسلونای ایرانی مقابل سایپا! پرسپولیس به فکر حفظ صدر دیدارهای هفته نهم لیگ برتر از امروز آغاز می‌شود و استقلال میزبان سایپا است و پرسپولیس در اهواز به مصاف استقلال خوزستان می‌رود. خبرگزاری فارس نگاهی به این مسابقات انداخته که در پی می‌آید: نفت تهران‌-‌ذوب آهن؛ نبرد دایی با دستیار یحیی شاگردان دایی بعد از […]

بارسلونای ایرانی مقابل سایپا!

پرسپولیس به فکر حفظ صدر

دیدارهای هفته نهم لیگ برتر از امروز آغاز می‌شود و استقلال میزبان سایپا است و پرسپولیس در اهواز به مصاف استقلال خوزستان می‌رود. خبرگزاری فارس نگاهی به این مسابقات انداخته که در پی می‌آید:

نفت تهران‌-‌ذوب آهن؛ نبرد دایی با دستیار یحیی

شاگردان دایی بعد از باخت ۳ بر صفر مقابل پرسپولیس در رده سوم جدول قرار گرفتند و در این هفته اگر هم پیروز شوند به صدر نمی‌رسند اما همچنان در جمع مدعیان باقی می‌مانند. ذوب‌آهن هم که با سرمربی جدیدش دربی اصفهان را برده با روحیه به تهران می‌آید.

استقلال خوزستان- پرسپولیس؛ برانکو به فکر حفظ صدر

برانکو تخصص عجیبی در شکست تیم‌های استقلال دارد. سرخپوشان اکنون مقابل برادر کوچک‌تر استقلال تهران قرار می‌گیرند و اگر قهرمان فصل گذشته را شکست بدهند مقتدرانه به صدرنشینی خود ادامه خواهند داد. آبی‌پوشان اهوازی هم می‌توانند شگفتی‌ساز شوند. حسن‌بیت‌سعید و مهدی‌طارمی مهاجمان دو تیم با ۴ گل زده بهترین گلزنان آبی و قرمز در این مسابقه هستند. استقلال خوزستان هم با ۱۳ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و پرسپولیس هم با ۲ گل خورده صاحب مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ است.

تراکتورسازی تبریز- فولاد خوزستان؛ رویای صدرنشینی

شاگردان قلعه‌نویی بعد از یک تساوی مقابل سایپا در هفته قبل این بار در خانه مقابل فولاد اوج گرفته قرار می‌گیرند. تراکتورسازی امیدوار است با شکست فولاد و توقف پرسپولیس دوباره به صدر جدول لیگ برتر برسد. البته عبور از مانع فولادی برای قرمزپوشان تبریزی کار آسانی نیست. هرچند تراکتورسازی تیمی مقتدر است و به قول قلعه‌نویی اگر تراکتورگونه بازی کند برد خانگی دور از دسترس این تیم نخواهد بود.

پدیدهـ پیکان؛ سومین برد شاگردان جلالی؟

پیکان دو برد متوالی به دست آورده و خود را به رده چهارم جدول رسانده است. پیکان هفته گذشته یک برد دراماتیک ۳ بر ۲ مقابل نفت آبادان به دست آورده و اکنون هم برای پیروزی در مشهد عزم خود را جزم کرده است. پدیده هم فقط در هفته اول رنگ برد را دیده است و هفته گذشته ۳ بر صفر از گسترش فولاد تبریز شکست خورد تا اکنون در رده پانزدهم جدول قرار بگیرد.

سپاهان- سیاه جامگان؛ نبرد ناکامان

هر دو تیم دو هفته است که شکست خورده‌اند و در این بازی به دنبال جبران ناکامی و فرار از بحران هستند. محرم‌نویدکیا هم دیگر از سپاهان خداحافظی کرده و سپاهانی‌‌ها دیگر بهانه‌ای برای این دیدار ندارند! سیاه‌جامگان با مشکلات مالی فراوانی هم دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و به همین دلیل احتمال برد سپاهان در این بازی خانگی بیش‌تر است.

صنعت نفت آبادان‌-‌ماشین‌سازی تبریز؛ شام آخر خطیبی؟

شاگردان نادر دست نشان ۴ هفته است که رنگ برد را ندیده‌اند و در این بازی خانگی به دنبال برد هستند. از سویی دیگر ماشین‌سازی هم ۳ شکست متوالی داشته و در کانون بحران قرار گرفته است. برخی می‌گویند اگر رسول‌خطیبی نتواند در آبادان پیروز شود احتمال دارد از سمتش کنار گذاشته شود. نفت آبادان هم دوست ندارد مقابل تماشاگران پرتعداد و پرهیجانش بازینده شوند.

صبای قم – گسترش فولاد تبریز؛ دومین برد شاگردان فراز؟

شاگردان فرازکمالوند هفته گذشته با یک برد پرگل از بحران خارج شدند و خودشان را از انتهای جدول جدا کردند و در این هفته هم گسترش فولاد کار خیلی سختی برابر شاگردان صمدمرفاوی ندارد. صبا هم تیمی منسجم نیست و صبا فقط یک برد داشته است.

استقلال-‌سایپا؛ اس‌اس بارسلونا مقابل نارنجی‌پوشان

آبی‌پوشان بعد از دو برد متوالی خود را از انتهای جدول جدا کردند و آرام‌آرام به جمع بالانشینان اضافه شدند. با این حال بعد از پیروزی استقلال مقابل سیاه‌جامگان در مشهد افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال مدعی شد که تیمش مثل بارسلونا زیبا و چشم‌نواز بازی می‌کند. اکنون اس‌اس بارسلونا باید مقابل تیم سایپایی قرار بگیرد که در رده سیزدهم جدول است. نارنجی‌پوشان هم تنها بردشان مقابل سیاه‌جامگان بوده و شاگردان حسین‌‌فرکی در این بازی می‌خواهند با شکست استقلال اوج گرفته خود را از انتهای جدول جدا کنند.