ممانعت از واردات اتوبوس دست‌دوم به ضرر مردم و شهر است

براساس آخرین مصوبه هیأت وزیران، مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن پنج سال صادر شد و بر این اساس متقاضیان واجد شرایط می‌توانند درخواست خود را حداکثر تا ۲۵ خردادماه سال‌جاری به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تحویل دهند. به گزارش مناقصه‌مزایده، طبق مصوبه هیأت وزیران، ناوگان اتوبوسی باید دارای سن […]

براساس آخرین مصوبه هیأت وزیران، مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن پنج سال صادر شد و بر این اساس متقاضیان واجد شرایط می‌توانند درخواست خود را حداکثر تا ۲۵ خردادماه سال‌جاری به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تحویل دهند. به گزارش مناقصه‌مزایده، طبق مصوبه هیأت وزیران، ناوگان اتوبوسی باید دارای سن کمتر از پنج سال بوده و از انواع برندهای معتبر با قدرت موتور حداقل ۴۳۰ اسب‌بخار باشد؛ طبق مصوبه متقاضی باید دارای توانایی مالی به میزان حداقل ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال برای خریداری و وارد کردن هر یک دستگاه خودرو باشد. پرویز سروری؛ رئیس شورای عالی استان‌‌ها، گفت: مسؤولانی که با نظرات خود موانعی بر سر راه واردات اتوبوس درست می‌کنند، باید بدانند چه ضرری به مردم و شهر وارد می‌کنند. وی با ابراز خرسندی از موافقت دولت در ورود اتوبوس‌های کم‌کارکرد، گفت: خوشبختانه چندی است در این خصوص اتفاق خوبی افتاده و توانستیم از هیأت دولت مصوبه واردات اتوبوس دست‌دوم را بگیریم، اما برخی سازمان‌هایی همچون استاندارد و محیط‌زیست نظراتی دارند که مانع موضوع است؛ لذا پیشنهاد می‌شود جلسه‌ای با حضور ذی‌نفعان و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع برگزار و استدلال‌های خود را مطرح کنیم و ضمن تشریح ابعاد عدم وجود اتوبوس‌‌ها و افزایش چالش‌های حمل‌ونقل عمومی ذهنیت‌‌ها روشن شود تا مسؤولان امر عمق این مقوله را بدانند و درک کنند که نظرات آن‌‌ها چه ضرری به مردم شهر تهران وارد می‌کند. وی ادامه داد: این اقدام می‌تواند کمکی به شهرداری باشد تا خودرو‌هایی با استاندارد بالا وارد کنیم و تا زمان تولید خودروی داخلی، بتوانیم اتوبوس‌های خارجی را در ناوگان داشته باشیم.