دولت سیزدهم در راستای ارائه خدمات دولت به صورت هوشمند گامهای بلندی برداشته و آن را به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاهها تبدیل کرده است، بر این اساس طبق جدیدترین اظهارات مسؤولان برای امسال هدفگذاری شده که ۱۰۰درصد خدمات از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند ارائه و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود. […]
دولت سیزدهم در راستای ارائه خدمات دولت به صورت هوشمند گامهای بلندی برداشته و آن را به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاهها تبدیل کرده است، بر این اساس طبق جدیدترین اظهارات مسؤولان برای امسال هدفگذاری شده که ۱۰۰درصد خدمات از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند ارائه و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود. به گزارش ایسنا، دولت هوشمند از مهمترین اهداف دولت سیزدهم محسوب میشود و به خدمتی هوشمند گفته میشود که بدون مراجعه حضوری، به صورت برخط و بدون ارسال هرگونه مدرکی قابل دریافت باشد. هفته جاری وزیر ارتباطات در تازهترین اظهارات خود اعلام کرد بیش از ۹۵ درصد دستگاهها متصل هستند و ۵۰ درصد خدمتشان را از این طریق ارائه میدهند. او میگوید امسال هدفگذاری این است که ۱۰۰درصد خدمات از این طریق ارائه شود و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود. اما اخطار به یک اپراتور به دنبال گلایه مردم از تماسهای صوتی تبلیغاتی دیگر خبر مهمی بود که در هفته جاری منتشر شد. به عبارتی افزایش شکایت کاربران درباره پیامکهای گاهوبیگاه تبلیغاتی موجب شد مسؤولان فکر چارهای برای جلوگیری از اینگونه مزاحمتها کنند، اما برخی شرکتها تماس را جایگزین کردهاند، به همین دلیل امیرمحمد لاجوردی؛ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در یکی از شبکههای اجتماعی داخلی اعلام کرد که در نتیجه پیگیری این موضوع، شرکت تبلیغاتی که این مزاحمت را ایجاد کرده بود، شناسایی و به اپراتور مربوطه جهت برخورد با این شرکت و نظارت بیشتر بر عملکرد مشترکین مشابه اخطار داده شد. از سوی دیگر اوایل هفته جاری خبری مبنی بر باقی ماندن حجم زیادی از کارتهای سوخت در شرکت ملی پست منتشر شد و شرکت ملی پست از مدیرعامل تا معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست نسبت به اتفاق رخ داده واکنش نشان دادند و برخی مسائل مانند نقص نشانی و تغییر آدرسگیرندگان را دلیل باقی ماندن کارتهای سوخت در این شرکت اعلام کردند. محمود لیائی؛ مدیرعامل شرکت ملی پست، در اینباره گفت: در سال ۱۴۰۱ و سه ماه اول سالجاری حدود چهار میلیون کارت سوخت برای توزیع به پست تحویل داده شده که نزدیک به ۴۰ درصد از این کارتها فقط در بهمن و اسفند بوده است. در حالحاضر کمتر از ۱۰ درصد کارتها در باجههای معطله پست است که مهمترین دلیل آن نقص نشانی و تغییر آدرس گیرندگان است. گفته شده هوشمصنوعی، علم و مهندسی ساخت ماشینهای هوشمند به ویژه برنامههای رایانهای هوشمند است و شکی نیست که در سالهای آینده هوشمصنوعی و فناوری رباتیک نقش پررنگی در زندگی بشر ایفا میکنند و همین مسأله باعث شده توجه به این نوع موضوعات روزبهروز افزایش یابد تا جایی که برخی کارشناسان مدعی شدهاند که این تازه ابتدای کار است و هوشمصنوعی همه را حذف خواهد کرد. در همین رابطه، رئیس مرکز توسعه هوشمصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جزئیات پروژه تخمین سطح زیرکشت محصولات کشاورزی استراتژیک توسط هوشمصنوعی را اعلام کرد. طبق گفته وی در این پروژه نقش الگوریتمهای هوشمصنوعی به همراه استفاده از دادههای زمینی و ماهوارهای بسیار ویژه و قابلتوجه است. در پروژه مذکور دو شهرستان همدان و بهار بهعنوان مناطق مورد مطالعه برای محصول سیب زمینی و چهار استان همدان، مرکزی، قزوین و لرستان بهعنوان مناطق مورد مطالعه محصول یونجه انتخاب شدند.
شورای اجرایی فناوری اطلاعات، ۲۰ پروژه را بهعنوان پروژههای پیشران هوشمندسازی دولت تعیین کرد و این پروژهها جایگزین ۲۳ پروژه اولویتدار دولت دوازدهم شده است. به گزارش پیوست، کمیسیون راهبری شورای اجرایی فناوری اطلاعات ۲۰ پروژه را بهعنوان پروژههای پیشران هوشمندسازی دولت سیزدهم تعیین کرد و طبق گفته دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات تمامی این […]
دیدگاه بسته شده است.