تصویب ٦ طرح بهینه‌سازی به ارزش ١٦ میلیارد دلار در شورای اقتصاد تصویب شد

    بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از محورهای مهم سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود که براین اساس ٦ طرح بهینه‌سازی به ارزش ١٦ میلیارد دلار در شورای اقتصاد تصویب شد. امید شاکری، رییس پژوهش و فن‌آوری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در گفت‌و‌گو با شانا، بهینه‌سازی مصرف انرژی را یکی از محورهای مهم سیاست‌های […]

 

 

بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از محورهای مهم سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود که براین اساس ٦ طرح بهینه‌سازی به ارزش ١٦ میلیارد دلار در شورای اقتصاد تصویب شد.

امید شاکری، رییس پژوهش و فن‌آوری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در گفت‌و‌گو با شانا، بهینه‌سازی مصرف انرژی را یکی از محورهای مهم سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دانست که به صراحت در بندهای ٤، ٨ و ١٥ مورد تأکید قرار گرفته است.

وی گفت: باتوجه به نقش بسیار مهمی که در این سیاست‌ها برای این حوزه لحاظ شده است، برای بررسی دقیق‌تر ابعاد سیاست مقاومتی در کل حوزه مصرف انرژی و همچنین زیربخش‌های آن، مقرر شد در همایش «صنعت نفت دانش‌بنیان تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی»، پنلی بدین منظور تشکیل شود.

رییس پژوهش و فن‌آوری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت که دبیر پنل «بهینه‌سازی در مصرف انرژی از طریق اصلاح فرایند‌ها و انتقال و توسعه فن‌آوری‌های بهینه‌سازی» را در همایش «صنعت نفت دانش‌بنیان تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی» خواهد بود، ادامه داد: در این ارتباط حدود ٢٠ مؤلفه مندرج در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با موضوع بهینه‌سازی و اصلاح الگوی مصرف انرژی مرتبط بودند، استخراج شدند.

وی تصریح کرد: موضوعهای مورد بحث در پنل با توجه به تصویب ٦ طرح بهینه‌سازی انرژی به ارزش ١٦ میلیارد دلار در شورای اقتصاد که همسو با ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید به تصویب رسیده‌اند، خواهد بود.

شاکری آثار اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه بهینه‌سازی انرژی از منظر صنعت نفت، تقویت رقابت پذیری در منطقه و جهان و کاهش وابستگی با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه بهینه‌سازی انرژی، انتقال فن‌آوری و اقتصاد دانش بنیان در حوزه‌های حمل و نقل، صنعت و ساختمان، فرصتهای انتقال و توسعه فن‌آوری در صنعت نفت با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه بهینه‌سازی انرژی، نقش شرکت‌های خدمات انرژی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و توسعه و ارتقای توان علمی، نوآوری و فن‌آوری در طرح‌های بهینه‌سازی انرژی را از جمله مباحثی اعلام کرد که در این پنل بحث و بررسی می‌شود.

رییس پژوهش و فن‌آوری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت ادامه داد: در این پنل، از حدود ٢٥٠ نفر از متخصصان حوزه انرژی، سیاست‌گذاران، معاونان، مدیران و کارشناسان بخش‌های دولتی و خصوصی ذی‌ربط و پژوهشگران و استادان دانشگاهی دعوت شده است.

 

همایش «صنعت نفت دانش‌بنیان؛ تبلور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی»، ١٥ اسفندماه امسال با حضور برخی مسؤولان عالی‌رتبه دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد صنعت نفت و کارشناسان و متخصصان این صنعت در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.