در پی اعتراض شرکتهای خودروساز به قیمتگذاری محصولاتشان، شورایرقابت اعلام کرد: این اعتراض مردود است و روند قیمتگذاری به صورت کارشناسی انجام شده است. به گزارش مناقصهمزایده، شورایرقابت با استناد به رأی هیأت تجدیدنظر این شورا، اعلام کرد: اعتراض خودروسازان به مصوبه ۵۴۳ خودرویی شورا، مردود است. هیأت تجدید نظر شورایرقابت در تجدیدنظرخواهی اعتراض خودروسازان […]
در پی اعتراض شرکتهای خودروساز به قیمتگذاری محصولاتشان، شورایرقابت اعلام کرد: این اعتراض مردود است و روند قیمتگذاری به صورت کارشناسی انجام شده است. به گزارش مناقصهمزایده، شورایرقابت با استناد به رأی هیأت تجدیدنظر این شورا، اعلام کرد: اعتراض خودروسازان به مصوبه ۵۴۳ خودرویی شورا، مردود است. هیأت تجدید نظر شورایرقابت در تجدیدنظرخواهی اعتراض خودروسازان نسبت به مصوبه ۵۴۳ شورایرقابت، طی رأی ۱۲۷/۰۲/هـ .ت اعلام کرد: درخصوص تجدیدنظرخواهی شرکتهای ایرانخودرو، مدیرانخودرو، آتیموتور، بهمنموتور نسبت به دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری نظر به اینکه اولاً؛ به لحاظ اقتصادی، شاخص تمرکز بازار خودرو نشانگر درجه قدرت انحصاری بالا در بازار خودرو است و محدودیتهای ناشی از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و قانون ساماندهی صنعت خودرو و ممنوعیت ورود خودرو نیز بر انحصاری بودن این بازار افزوده است. بنابراین در انحصاری بودن این بازار تردیدی وجود ندارد. ثانیاً؛ بهرغم ادعای تجدیدنظرخواهان، تعیین شرایط برای متقاضی خرید خودرو، با توجه به قید عبارت «مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالاها و خدمات انحصاری» در بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل(۴۴) در حیطه صلاحیت شورایرقابت میباشد. ثالثاً؛ شورایرقابت رأساً اقدام به تعیین قیمت ننموده، بلکه براساس فرمول ارائه شده توسط کارگروه خودرو مبادرت به تصویب دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری کرده و استخراج قیمت براساس این فرمول را به سازمان حمایت بهعنوان نهاد متولی تعیین قیمت ارجاع داده است. شایان ذکر است؛ هیأت تجدیدنظر شورایرقابت در این رأی تبصرهای با مضمون «کسانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند و عمر خودرو موضوع پلاک مذکور بیش از پنج سال باشد از ممنوعیت فوق مستثنی هستند» به بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورایرقابت الحاق داشته است.
دیدگاه بسته شده است.