از سرگیری عرضه خودرو در بورس کالا و ضرورت ورود شورای‌رقابت به عرضه‌ها‌

با اعلام خبر عرضه ۶۰۰ دستگاه خودروی دیگنیتی در ۲۹ خرداد سال‌جاری، خودرو به بورس بازگشت، اما ضرورت دارد وزارت صمت توضیح دهد اگر شرکت عرضه‌کننده، خودرویی برای عرضه در نوبت دوم سامانه یکپارچه نداشت، چطور قابلیت عرضه ۶۰۰ دستگاه خودرو در بورس کالا را دارد. به گزارش فارس، بورس کالای ایران، ۲۹ خرداد میزبان […]

با اعلام خبر عرضه ۶۰۰ دستگاه خودروی دیگنیتی در ۲۹ خرداد سال‌جاری، خودرو به بورس بازگشت، اما ضرورت دارد وزارت صمت توضیح دهد اگر شرکت عرضه‌کننده، خودرویی برای عرضه در نوبت دوم سامانه یکپارچه نداشت، چطور قابلیت عرضه ۶۰۰ دستگاه خودرو در بورس کالا را دارد. به گزارش فارس، بورس کالای ایران، ۲۹ خرداد میزبان خودروی دیگنیتی پرستیژ متعلق به شرکت بهمن موتور است. براساس اطلاعات عرضه، ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ سفید رنگ، در تالار خودروی بورس کالا عرضه می‌شود که میزان پیش پرداخت ثبت سفارش خرید، ۱۰۰درصد قیمت پایه اعلام شده است. بهمن‌موتور قیمت پایه دیگنیتی پرستیژ را یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان اعلام کرده است و موعد تحویل این خودرو نیز ۱۲ شهریور خواهد بود. بنابراین گزارش، سال گذشته عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شد و با ورود شورای‌رقابت، این موضوع از دستور کار خودروسازان و بورس کالا خارج شد. در سال‌جاری نیز با اجرای طرح عرضه خودرو در سامانه یکپارچه، خودروهای گروه بهمن‌موتور به دلیل تقاضای بالا در مرحله نخست در مرحله دوم، عرضه نشد و مشخص نیست خودروهای فعلی عرضه شده در بورس کالا از کدام منبع تأمین شده است. به نظر می‌رسد وزارت صمت و گروه بهمن باید در این خصوص شفاف‌سازی انجام دهند. ضمناً شورای‌رقابت باید در حال‌حاضر درخصوص این عرضه نیز ورود کرده و به این پرسش پاسخ دهد که خودروسازان داخل و مونتاژکاران نظیر همین بهمن‌ موتور آیا ‌از انحصاری بودن خارج شده‌اند که مجددا عرضه تولیدات آن‌ها در ‌بورس کالا آغاز شده است؟ در سال گذشته دلیل اصلی شورای‌رقابت برای مخالفت با عرضه خودرو در بورس کالا، انحصاری بودن این صنعت عنوان کرده بود.