به دنبال اضافه شدن قابلیت تماس تصویری به برخی از پیامرسانهای داخلی، به تازگی قائم مقام مدیرعامل یک پیامرسان داخلی از افزایش ۴۰ درصدی تعداد تماس صوتی و تصویری در این پیامرسان خبر داده است. به گزارش ایرنا، پس از فیلتر شدن برخی پیامرسانهای خارجی در چندین مرحله و طی سالهای گذشته، مهاجرت کاربران ۵۰ […]
به دنبال اضافه شدن قابلیت تماس تصویری به برخی از پیامرسانهای داخلی، به تازگی قائم مقام مدیرعامل یک پیامرسان داخلی از افزایش ۴۰ درصدی تعداد تماس صوتی و تصویری در این پیامرسان خبر داده است. به گزارش ایرنا، پس از فیلتر شدن برخی پیامرسانهای خارجی در چندین مرحله و طی سالهای گذشته، مهاجرت کاربران ۵۰ میلیونی به پیامرسانهای دیگر از جمله نمونههای مشابه خارجی و داخلی آغاز شد. امکان پرداخت از طریق پیامرسانهای بومی از مواردی بود که نسبت به پیامرسانهای خارجی، برای این ابزارهای داخلی برتری ایجاد میکرد. اکنون برخورداری از امکان تماس صوتی و تصویری برای پیامرسانهای بومی هم میتواند ویژگی دیگری باشد که کاربران را به استفاده از این ابزارها تشویق کند. در همین راستا، پیامرسانهای داخلی به دنبال رضایت کاربران از خدمات خود در تلاش هستند این قابلیتها را ایجاد کنند و این روند ادامه داشت تا زمانی که چند پلتفرم خارجی از اواخر شهریور سال گذشته محدود شده و حمایت دولت از پیامرسانهای داخلی بیش از گذشته شد بهگونهای که در آییننامه حمایت از کسبوکارهای اقتصاد دیجیتال بخشهای حمایتی خوبی برای رشد و توسعه سکوهای داخلی در نظر گرفته شد. تا اینکه پاییز سال گذشته خبری به نقل از وزیر ارتباطات مبنی بر فراهم شدن امکان تماس صوتی و تصویری از سه پیامرسان ایرانی با اپراتورهای تلفن ثابت و همراه منتشر شد و وی پس از مدتی اعلام کرد که در راستای گلایه برخی کاربران ساکن کشورهای دیگر که تمایل به برقراری ارتباطات با اعضای خانواده بودند، تماس صوتی و تصویری باکیفیت در سه پلتفرمهای ایرانی ایجاد شده و در طی این مدت افراد زیادی از اعضای کابینه گرفته تا تجار و دوستان و… برای برقراری ارتباط تصویری در سفرهای خارجی، از سرویس تماس تصویری پلتفرمهای داخلی استفاده کرده که تجربه آنها نیز رضایتبخش بوده است. او تأکید کرد که ارتباط صوتی و تصویری در پیامرسانهای کشور برقرار است و روزانه چند میلیون تماس تصویری و صوتی انجام میشود. در نهایت مقرر شد به منظور تسهیل ارتباطات مردم در ایام نوروز ترافیک چهار پیامرسان و دو نرم افزار ارتباط تصویری با همکاری اپراتورها از تاریخ اول تا چهاردهم فروردین رایگان شود. به دنبال اجرای این اقدام آمارهای رسمی منتشر شده از سوی مسؤولان حاکی از رشد میزان استفاده مردم از پیامرسانهای داخلی بود و در بازهزمانی درنظر گرفته شده به صورت متوسط حدود ۴٫۸ میلیون تماس صوتی و تصویری مجموعاً در بستر پیامرسانهای داخلی روبیکا، بله، آیگپ و سروشپلاس انجام شده است. در همین رابطه به تازگی، امین تجملیان؛ قائم مقام مدیرعامل یک پیامرسان داخلی، با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی، اظهار کرد: تعداد تماس صوتی و تصویری پیامرسان بله در هفته اخیر با حدود ۴۰ درصد رشد به ۷۰۰ هزار تماس روزانه رسیده است. وی افزود: این پیامرسان ایرانی از کاربران نظرسنجی میکند. نظرسنجی پس از هر تماس به ما در افزایش کیفیت تماس کمک میکند. از سوی دیگر و همزمان با ایام حج، برقراری تماس اینترنتی در عربستانسعودی محدودیتهایی دارد و حجاج ایرانی برای ارتباط تصویری و صوتی با داخل ایران، نیازمند استفاده از پیامرسانی هستند که قابلیت ارسال و دریافت کد ورود در عربستان را داشته باشد. بنابراین یک پیامرسان ایرانی در زمینه رفع این مشکل تلاش کرده است و حجاج میتوانند در عربستان وارد این پیامرسان شوند و از طریق آن تماس چندرسانهای با کیفیت با داخل ایران و نیز حجاج دیگر در عربستان برقرار کنند. گفتنی است؛ امکان برقراری تماس با کیفیت به صورت گروهی و چند نفره هم به صورت همزمان در این پیامرسان وجود دارد که میتواند برای هماهنگی بین اعضای کاروان یا عوامل کاروان با یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد.
براساس آخرین آمارها تا نیمه مهرماه امسال پیک کاربران فعال روزانه نسبت به شهریور ۱۴۰۰، در روبیکا ۴ برابر، در ایتا ۱۴ برابر، در بله ۶ برابر، در سروش پلاس ۸ برابر و درای گپ ۲ برابر و پهنای باند مصرفی در این پلتفرمها در قیاس با شهریور ۱۴۰۰ حدود پنج برابر رشد داشته است. […]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: توسعه پیامرسانهای بومی امروز به حدی رسیده که هماکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران از آنها استفاده میکنند در صورتی که زمانی قابل تصور نبود که ما بتوانیم سکوهایی داشته باشیم که قابلیت میزبانی از دهها میلیون کاربر را داشته باشند. به گزارش ایرنا، عیسی زارعپور؛ […]
اقدامات مهم شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه خدمات زیرساخت ارتباطی، حمایت از پیامرسانها و توسعه قطب مراکز داده اعلام شد. به گزارش مهر، اهداف و اقدامات مهم شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه خدمات زیرساخت ارتباطی، حمایت از پیامرسانها و توسعه قطب مراکز داده اعلام شد. شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور توسعهخدماتزیرساخت ارتباطی با هدف «کاهش […]
طبق گفته وزیر ارتباطات، برای مشاهده کردن میزان اثر قابلیت اینترکانکشن یا اتصال متقابل میان پیامرسانهای داخلی حداقل باید یک ماه بگذرد اما براساس بررسیها، روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلتفرمها اضافه میشود. به گزارش ایسنا، حمایت از پلتفرمها و پیامرسانهای داخلی با آغاز به کار فعالیت دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات […]
دیدگاه بسته شده است.