سرنوشت واگذاری امور دولتی به شبه‌دولتی‌‌ها مشخص نیست

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی سرنوشت واگذاری امور دولتی به شبه‌دولتی‌‌ها مشخص نیست محمدآقاطاهر گفت: مقرر بود دولت نسبت کوچک‌سازی و چابک‌سازی اقدام کند اما این اقدام صورت نگرفته است و مشخص نیست واگذاری برخی از اموری که با کوچک‌سازی دولت به بخش‌های شبه‌دولتی صورت می‌گیرد چه سرنوشتی پیدا می‌کند. رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی […]

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی

سرنوشت واگذاری امور دولتی به شبه‌دولتی‌‌ها مشخص نیست

محمدآقاطاهر گفت: مقرر بود دولت نسبت کوچک‌سازی و چابک‌سازی اقدام کند اما این اقدام صورت نگرفته است و مشخص نیست واگذاری برخی از اموری که با کوچک‌سازی دولت به بخش‌های شبه‌دولتی صورت می‌گیرد چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با پانا‌ در خصوص بحث ادغام اتحادیه‌های صنفی گفت‌: ادغام اتحادیه صنفی اگر قانون شود عمل به آن به عهده تمامی اتحادیه صنفی است اما نکته مهم این است که قبل از تبدیل شدن این طرح به قانون باید کار کارشناسی لازم بر روی آن صورت گیرد و نقاط ضعف ‌و قوت آن مورد ارزیابی واقع شود.

وی ادامه ‌داد: قانون باید به صور کارشناسی صورت گیرد و بدیهی است کسی خارج از اتحادیه‌ها نمی‌تواند در مورد ادغام اتحادیه‌ها تصمیم‌گیری کند بلکه اتحادیه خود باید در این مورد به تفاهم و نظر نهایی برسند.

رییس اتحادیه بنکداران خاطرنشان ‌کرد: صنف بنکدار موافقت و مخالفت رسمی با این بحث نداشته‌اند و هنوز برای آن‌‌ها مشخص نیست که این تصمیم می‌تواند چه تبعات منفی یا مثبتی برای آن‌‌ها به همراه داشته باشد و طبیعی است استفاده از نظرات صاحب‌نظران در این مورد ضروری است.

وی ادامه‌داد: بهتر است دولت ابتدا خود نسبت به کوچک‌سازی اقدام کند تا با مشاهده آثار آن بخش‌های خصوصی نیز بتوانند وضعیت روشن‌تری را پیش‌رو داشته باشند.

رییس اتحادیه بنکداران در پاسخ به این پرسش که چند اتحادیه کار موازی با اتحادیه بنکداران دارند‌، عنوان‌ کرد: ۸ اتحادیه وجود دارند که کار موازی با اتحادیه بنکداران انجام می‌دهند اما در هر اتحادیه تخصص خاصی وجود دارد که مشخص نیست با ادغام اتحادیه انجام این امور تخصصی چگونه خواهد بود.

 

وی در پاسخ به این سؤال که ادغام ‌می‌تواند کاهش هزینه‌ها را به دنبال داشته باشد‌، تصریح ‌کرد: هزینه‌های اتحادیه‌ها توسط اعضا تأمین می‌شود و اعضا در صورت ادغام نیز باید همین حق عضویت‌ها را پرداخت کنند‌.