مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور  

مناقصه بیشتر قطعات راه‌آهن بیرجند-‌یونسی از کریدور ریلی شمال-جنوب برگزار شده است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، گفت: در راستای تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب در شرق کشور در مسیر بیرجند-‌یونسی ۲۳ قطعه اجرایی تعریف شده است که مناقصه بیشتر قطعات برگزار شده است و ظرف دو ماه آینده پیمانکار کل ۹۰۰ کیلومتر مشخص شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، خیرا… […]

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، گفت: در راستای تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب در شرق کشور در مسیر بیرجند-‌یونسی ۲۳ قطعه اجرایی تعریف شده است که مناقصه بیشتر قطعات برگزار شده است و ظرف دو ماه آینده پیمانکار کل ۹۰۰ کیلومتر مشخص شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، خیرا… خادمی؛ در سیستان‌وبلوچستان، گفت: در حال‌حاضر شش‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در کشور در دست ساخت است که سیستان‌وبلوچستان از جمله استان‌‌ها با بیش‌ترین طول در حال اجراست. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی دولت، تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب در شرق کشور و توسعه مناطق کم‌برخوردار است که در قالب دو پروژه در برنامه کاری وزارت راه‌وشهرسازی قرار دارد. خادمی؛ گفت: با هدف تکمیل راهگذر ریلی شمال-‌جنوب شرق کشور و مسیر ریلی زاهدان- چابهار، عملیات روسازی راه‌آهن خاش- ایرانشهر به طول ۱۵۰ کیلومتر به ارزش حدود شش هزار میلیارد تومان و عملیات اجرایی قطعه سوم باند دوم محور راه‌آهن زاهدان- خاش به طول ۳۳ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۷۴۰ میلیارد تومان آغاز شده است. وی ادامه داد: در حال‌حاضر پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۶۶ درصد است و طبق برنامه زمان‌بندی ظرف یک ماه آینده عملیات حفاری تونل‌های مسیر در ۴۰ دستگاه و عملیات اجرایی ۱۳۸ دستگاه پل بزرگ آن به اتمام می‌رسد. خادمی؛ با اشاره به بهره‌برداری از راه‌آهن زاهدان-خاش، اظهار داشت: کل مسیر ریلی زاهدان تا چابهار ۶۲۸ کیلومتر است و عملیات زیرسازی ۴۷۸ کیلومتر نیز با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال انجام است. معاون وزیر راه‌وشهرسازی همچنین از اتمام عملیات اجرایی مسیر تا پایان سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: به منظور اتمام عملیات اجرایی بخش‌های باقیمانده این مسیر ریلی ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است. وی همچنین درخصوص برنامه اجرایی بخش‌های دیگر کریدور ریلی شمال-جنوب در شرق کشور، گفت: قرارداد ساخت مسیر ریلی زاهدان به سمت میلک با اعتبار ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. ادامه مسیر به سمت بیرجند و در نهایت یونسی نیز در ۲۳ قطعه اجرایی تعریف شده است که مناقصه بیشتر قطعات برگزار شده است و ظرف دو ماه آینده پیمانکار کل ۹۰۰ کیلومتر مشخص شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و بدین‌ترتیب یک تحول بزرگ در ساخت خطوط ریلی کشور آغاز می‌شود. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین طول بزرگراه‌های در دست ساخت استان سیستان‌وبلوچستان را ۶۱۶ کیلومتر اعلام کرد و افزود: برنامه اجرایی بخش بزرگراهی تکمیل ۱۹۲۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در این استان است و عملیات اجرایی کلیه محور‌های منتهی به مرکز استان در حال اجراست و به منظور تکمیل آن‌‌ها اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز است. خادمی؛ تکمیل کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استان سیستان‌وبلوچستان را بخش دیگری از برنامه‌های وزارت راه‌وشهرسازی در این منطقه از کشور دانست و گفت: این کریدور از شرق دریای عمان تا غرب خلیج فارس امتداد دارد از پنج استان کشور عبور می‌کند و ۳۱۲ کیلومتر از این راهگذر در استان سیستان‌وبلوچستان واقع شده که عملیات اجرایی ۷۸ کیلومتر آن به اتمام رسیده و زیر عبور قرار دارد و عملیات اجرایی در بخش‌های دیگر نیز با روند خوبی در حال اجراست.