فعالیت برندهای خارجی پوشاک منوط به تولید در داخل شد

رییس اتحادیه پوشاک ادامه فعالیت برندهای پوشاک خارجی را منوط بر تولید ۲۰ درصدی در داخل ایران اعلام کرد. ابوالقاسم‌شیرازی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید وزارت صنعت، معدن‌و تجارت برای برندهای پوشاک اظهارکرد: دریافت نمایندگی رسمی از کشور اصلی و حذف کشورهای واسطه، تولید ۲۰ درصد از […]

رییس اتحادیه پوشاک ادامه فعالیت برندهای پوشاک خارجی را منوط بر تولید ۲۰ درصدی در داخل ایران اعلام کرد.

ابوالقاسم‌شیرازی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید وزارت صنعت، معدن‌و تجارت برای برندهای پوشاک اظهارکرد: دریافت نمایندگی رسمی از کشور اصلی و حذف کشورهای واسطه، تولید ۲۰ درصد از کالاهای تحت برند که وارد کشور می‌شود و صادرات ۵۰ درصد از کل حجم پوشاک برندی که در داخل ایران تولید شده از شروط ادامه فعالیت برندهای موجود در کشور است.

وی با اشاره به شناسایی ۴۰۰ برند فعال در ایران تصریح‌ کرد: برندهایی که اطلاعات خود را تاکنون در سایت مرکز امور اصناف ثبت نکرده‌اند فرصت ناچیزی برای ثبت برند خود دارند، در غیراین‌صورت پلمپ می‌شوند.

شیرازی با اشاره به این‌که مشابه جزییات تعیین شده در دستورالعمل جدید برای پوشاک در دیگر کشورهای عملیاتی شده است‌، گفت: برندهایی که در سایت امور اصناف ثبت‌نام و کد رهگیری دریافت کرده‌اند باید در فرصت ۳ ماهه با انجام شروط تعیین شده مجوز فعالیت تحت عنوان برند را دریافت کنند.

رییس اتحادیه پوشاک افزود: واحدهای عرضه کننده پوشاک برند و دارای مجوز کسب که پس از پایان فرصت ۳ ماهه مجوز ارایه برند را دریافت نکنند، باید تابلو آن برند را جمع‌آوری کنند و به صورت معمولی به فعالیت خود ادامه دهند در غیراین صورت، پلمپ خواهند شد.

 

شیرازی با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی واردات رسمی و غیررسمی پوشاک در چند ماه اخیر ادامه‌داد‌: هم اکنون بازار پوشاک ایرانی با حمایت‌های انجام شده رونق گرفته است.