سخنگوی شرکت مخابرات ایران مبالغ اضافه در قبضهای تلفن ثابت براساس مصوبههای رگولاتوری بوده است سخنگوی شرکت مخابرات ایران در توضیح درج مبلغی اضافه به میزان ۱۰۰ هزار ریال (۱۰هزارتومان) در قبضهای این دوره تلفنهای ثابت گفت که این اقدام براساس دو مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) صورت گرفته است. داوود زارعیان، در […]
سخنگوی شرکت مخابرات ایران
مبالغ اضافه در قبضهای تلفن ثابت براساس مصوبههای رگولاتوری بوده است
سخنگوی شرکت مخابرات ایران در توضیح درج مبلغی اضافه به میزان ۱۰۰ هزار ریال (۱۰هزارتومان) در قبضهای این دوره تلفنهای ثابت گفت که این اقدام براساس دو مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) صورت گرفته است.
داوود زارعیان، در گفتوگو با ایرنا گفت: مصوبه ۲۰۵ تعرفه خدمات مخابراتی مانند هزینه ثبت نام، هزینه قطع و وصل و غیره را شامل میشود که در آن هزینه ثبت نام تلفن ثابت ۱۰۰ هزار ریال (١٠ هزارتومان) در نظر گرفته شده است.
به گفته زارعیان، مشترکانی که در این دوره مشمول پرداخت این بند شدهاند، درصد کمی از مشترکان در شهر تهران بودهاند که با توجه به تفسیر متفاوت مصوبه در حال حاضر مبلغی به عنوان بستانکاری منظور شده است.
مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: این مصوبه برای آن دسته از مشترکان تهرانی اعمال شده است که در سالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ اقدام به خرید تلفن ثابت کردهاند و در سراسر کشور نبوده است.
زارعیان افزود: اکنون براساس دستور محمودواعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت حال مشترکان، شرکت مخابرات ایران این مبلغ را به عنوان بستانکاری منظور کرده است.
سخنگوی شرکت مخابرات تأکید کرد، مبلغ ١٠ هزار تومانی که در قبضهای تلفن این دوره اعمال شده مختص کسانی است که در یک و نیم سال گذشته اقدام به خرید تلفن کردهاند.
وی درباره اعمال حقی به نام حداقل کارکرد برای تلفنهای بدون کارکرد نیز گفت: قبضهای صادره شده این دوره برای چنین تلفنهایی براساس مصوبه ۶-۲۳۷ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده که به شرکت مخابرات اجازه داده است برای تلفنهای بدون کارکرد حداقلی اعمال کند.
به گفته زارعیان، شرکت مخابرات براساس مصوبه مذکور، حداقل کارکرد ۲۰۰ دقیقه درون استانی را برای تلفنهای روستایی و ۳۳۰ دقیقه درون استانی برای تلفنهای شهری اعمال کرده است.
وی ادامه داد: در این دوره برای مشترکان روستایی در دو ماه ۱۸ هزار ریال(١٨٠٠ تومان) معادل ۴۰۰ دقیقه مکالمه شهری و برای سایر مناطق ۲۹ هزار و ۷۰۰ ریال (٢٩٧٠ تومان) معادل ۶۶۰ دقیقه مکالمه شهری در قبوض اعمال شده است.
به گفته سخنگوی شرکت مخابرات ایران، مشترکانی که بهطور ماهانه در شهرها کمتر از ٣٣٠ دقیقه و در روستاها کمتر از ٢٠٠ دقیقه مکالمه شهری داشتهاند مشمول این موضوع شدهاند.
وی یادآور شد: شرکت مخابرات ایران علیرغم دریافت نظرات قبلی بار دیگر اقدامهای لازم را به منظور دریافت تفسیر مراجع نظارتی از این مصوبه انجام داده است و در صورت اعلام، نتیجه را در قبوض دوره بعدی اعمال و بهطور قطع هرگونه تأثیر به عنوان بستانکاری مشترکان اعمال خواهد شد.
زارعیان خاطرنشان کرد: مشترکان بزرگترین سرمایه شرکت مخابرات ایران هستند و برای حفظ حقوق آنها، ارایه بهترین سرویس را به عنوان یک اصل در سرلوحه امور خود قراردادهایم.
وی افزود: در صورت وجود هرگونه ابهام مشتریان میتوانند در تهران با شماره ٢٠٩٠ و در استانها با شماره ٢٠٢١ تماس برقرار کنند.
محمودواعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی در باره این موضوع که گفته شده شرکت مخابرات بدهی گذشته خود از مردم را در این دوره از قبضهای تلفن ثابت اعمال کرده است، گفت: شرکت مخابرات باید از قبل در این زمینه اطلاعرسانی میکرد، زیرا مردم از نظر سطح درآمدی یکسان نیستند و سفارش شده است مخابرات در این باره با مردم همکاری بیشتری داشته باشد.
واعظی افزود: اکنون حدود ۸ میلیون تلفن ثابت در سراسر کشور وجود دارد که هیچ استفادهای از آنها نمیشود، در حالی که شرکت مخابرات بارها و بارها اعلام کرده است که اگر مردم این نوع تلفنها را نیاز ندارند به مخابرات برگشت دهند تا به دیگران واگذار شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیش از این به دلیل دولتی بودن شرکت مخابرات این تلفنها هزینهای به همراه نداشت، اما اکنون بررسی شده است هر خط تلفن ثابت چه مورد استفاده قرار بگیرد و چه نگیرد، برای شرکت مخابرات ایران رقم قابلتوجهی هزینه نگهداری دارد.
واعظی ادامه داد: تصمیم گرفته شد برای جبران این هزینهها در شهرهای بزرگ معادل ۱۴ هزار و ۸۵۰ ریال و در روستاها معادل ۹ هزار ریال به عنوان حق کارکرد از تلفنهای بدون کارکرد گرفته شود، بنابراین کسانی که تلفن اضافه دارند و استفاده نمیکنند یا باید برگردانند و یا باید حداقل هزینه را بپردازند.
همچنین علیاصغرعمیدیان رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران نیز در روزهای اخیر اختصاص حداقل کارکرد برای تلفنهایی که کارکرد ندارند را قانونی و مطابق رویه جهانی عنوان کرد.
عمیدیان گفت: اگر فردی از تلفن ثابت خود استفاده نمیکند لزومی ندارد آن را نگه دارد و میتواند آن را به مخابرات برگشت دهد تا مشمول هزینه حداقل کارکرد نشود.
وی درباره اختصاص ۱۰۰ هزار ریال در قبضها برای «هزینه دفتر» توضیح داد: اگر هزینه دفتر مربوط به بخش خصوصی است که اشکال ندارد اما اگر منظور دفترها، خود مخابرات باشد باید بررسی شود که این چیست و چرا اختصاص یافته است.
از سوی دیگر، محمدرضافرنقیزاد، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز روز گذشته اعلام کرد مبلغ ۱۰۰ هزار ریال مندرج در قبض تلفن ثابت بابت بدهی ثبتنام، اشتباه بوده و به مشترکان بازگردانده میشود.
وی افزود: با توجه به درج برخی مبالغ در قبض تلفن ثابت این دوره، مانند مبلغ ۱۰۰ هزار ریال با عنوان بدهی ثبتنام اولیه، این موضوع با دستور وزیر ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به این که این امر ناشی از اشتباه برداشت شرکت مخابرات ایران از مصوبه ۲۰۵ کمیسیون تنظیم مقررات بوده است، مقرر شد نسبت به برگشت مبلغ مذکور به مشترکان تلفن ثابت اقدام شود.
وی افزود: با توجه به این که تعرفه تلفن ثابت سالهای زیادی است که افزایش پیدا نکرده و این امر در توسعه شرکت مخابرات اختلال ایجاد کرده است، کمیسیون تنظیم مقررات سیاستی در این خصوص اتخاذ کرد که همزمان با کاهش تعرفه اینترنت خانگی(ADSL) انجام شد تا سبد هزینههای ارتباطی خانوار افزایشی نداشته باشد.
فرنقیزاد اضافه کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) اجرای دقیق مفاد کمیسیون تنظیم مقررات را رصد میکند و در صورتی که مواردی خلاف مقررات دیده شود برخورد قانونی با متخلفان صورت میگیرد.
افزایش تعرفهها در قبضهای جدید تلفن ثابت نارضایتی برخی مشترکان را سبب شده و اعتراض مشترکان دارای شمارههای بدون کارکرد، ناخرسندی بیشتری به همراه داشته است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.