نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد. به گزارش مهر، نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه […]
نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد. به گزارش مهر، نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد. معصومه صمدی؛ سرپرست پژوهشکده تعلیم و تربیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ابتدای نشست، گفت: پژوهشگاه طی جلسات و برنامهریزیهایی که به منظور راهبردهای کلان سند تحول داشت، به این نتیجه و جمعبندی رسید که ورود به حوزه هوشمصنوعی ضرورت دارد و تکلیف ما بهعنوان پژوهشکده مطالعات راهبردی این است که سلسله نشستهایی را برگزار کنیم تا اثرپذیری سند تحول از هوشمصنوعی را به صورت تخصصی بررسی و تبیین کنیم. صمدی؛ ادامه داد: هر پژوهشکده باید نشستهای تخصصی مرتبط با حوزه مأموریت خویش برگزار کند و نسبت هوشمصنوعی با برنامههای مدیریت انسانی و مدیریت مالی مشخص شده و مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد، چرا که هوشمصنوعی عنوان فرارشتهای داشته و شاخهها و حوزههای متنوعی را در برمیگیرد و نمیتوان تنها از یک بُعد به موضوع نگاه کرد. صمدی؛ افزود: جدیترین چالش ما عدم باور سیاستگذاران سند تحول به اجرایی شدن آن است و مقوله تربیت رسمی و عمومی که در گروی باور پژوهشگران و سیاستگذاران تعلیم و تربیت میباشد، دارای اهمیت است. سپس مهدی علیرضا، مدرس و محقق حوزه هوشمصنوعی و آموزش مبتنی بر STEM گفت: ورود به حوزه هوشمصنوعی و رشد علمی در این حوزه، برای کارشناسان و متخصصان پژوهشگاه و سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی که عنوان راهبردشناسان آموزش و پرورش را دارند، ضروری و اجتنابناپذیر است. علیرضا؛ ادامه داد: از آنجایی که تکامل فناوری دارای سرعت بالایی است، مجهز شدن معلمین و مدرسین نیز به مهارتهای لازم درخصوص هوشمصنوعی دارای اهمیت فوقالعاده بالایی بوده و بهتر است که آیندهنگری و برنامهریزی برای رسیدن به این هدف، موضوعی حیاتی برای نظام آموزش و پرورش تلقی شود.
شرکت «انویدیا» بهتازگی به نخستین شرکت پنج تریلیون دلاری جهان بدل شد؛ نقطه عطفی که بر گستره سلطه هوشمصنوعی بر اقتصاد صحه میگذارد. این شرکت به همراه شش غول فناوری دیگر، هماکنون تقریباً یکسوم کل بازار سهام آمریکا را تشکیل میدهند! به گزارش ایرنا به نقل از اینوِستوپیدیا، براساس دادههای تارنمای ردیابی marketcap.com، ارزش بازار […]
انفجار اخیر در تواناییهای هوشمصنوعی، به ویژه با ظهور مدلهای زبانی بزرگ (مانند GPT-4) و ابزارهای تولید محتوا (مثل Midjourney و DALL-E)، موجی از هیجان و در عین حال، نگرانی را در سراسر جهان ایجاد کرده است. این پرسش که «آیا هوشمصنوعی به بلوغ کافی برای گرفتن جای انسانها در مشاغل رسیده است؟» در […]
با وجود گذشت بیش از دو سال از تدوین سند ملی هوشمصنوعی و تشکیل ستاد هوشمصنوعی در دولت، ساختار حکمرانی این حوزه در ایران همچنان با تداخل و بلاتکلیفی مواجه است، ولی کارشناسان و فعالان این حوزه اصرار مجلس بر ایجاد نهاد قانونی مستقل را راهکاری ضروری برای ساماندهی سیاستها و قوانین مرتبط با هوشمصنوعی […]
برنی سندرز؛ معتقد است که برخلاف انقلابهای کشاورزی و صنعتی که هزاران سال یا دستکم یک قرن به طول انجامیدند، انقلاب کار هوشمصنوعی ممکن است ظرف کمتر از ۱۰ سال، ساختار اقتصادی جهان را دگرگون کند و مشاغلی در معرض بیشترین تهدید قرار دارند که حتی تصور حذف آنها دشوار است. به گزارش سیتنا، در […]
دیدگاه بسته شده است.