نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد. به گزارش مهر، نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه […]
نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد. به گزارش مهر، نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد. معصومه صمدی؛ سرپرست پژوهشکده تعلیم و تربیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ابتدای نشست، گفت: پژوهشگاه طی جلسات و برنامهریزیهایی که به منظور راهبردهای کلان سند تحول داشت، به این نتیجه و جمعبندی رسید که ورود به حوزه هوشمصنوعی ضرورت دارد و تکلیف ما بهعنوان پژوهشکده مطالعات راهبردی این است که سلسله نشستهایی را برگزار کنیم تا اثرپذیری سند تحول از هوشمصنوعی را به صورت تخصصی بررسی و تبیین کنیم. صمدی؛ ادامه داد: هر پژوهشکده باید نشستهای تخصصی مرتبط با حوزه مأموریت خویش برگزار کند و نسبت هوشمصنوعی با برنامههای مدیریت انسانی و مدیریت مالی مشخص شده و مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد، چرا که هوشمصنوعی عنوان فرارشتهای داشته و شاخهها و حوزههای متنوعی را در برمیگیرد و نمیتوان تنها از یک بُعد به موضوع نگاه کرد. صمدی؛ افزود: جدیترین چالش ما عدم باور سیاستگذاران سند تحول به اجرایی شدن آن است و مقوله تربیت رسمی و عمومی که در گروی باور پژوهشگران و سیاستگذاران تعلیم و تربیت میباشد، دارای اهمیت است. سپس مهدی علیرضا، مدرس و محقق حوزه هوشمصنوعی و آموزش مبتنی بر STEM گفت: ورود به حوزه هوشمصنوعی و رشد علمی در این حوزه، برای کارشناسان و متخصصان پژوهشگاه و سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی که عنوان راهبردشناسان آموزش و پرورش را دارند، ضروری و اجتنابناپذیر است. علیرضا؛ ادامه داد: از آنجایی که تکامل فناوری دارای سرعت بالایی است، مجهز شدن معلمین و مدرسین نیز به مهارتهای لازم درخصوص هوشمصنوعی دارای اهمیت فوقالعاده بالایی بوده و بهتر است که آیندهنگری و برنامهریزی برای رسیدن به این هدف، موضوعی حیاتی برای نظام آموزش و پرورش تلقی شود.
مطالعه انقلابهای فناورانه نشان میدهد در عصر هوشمصنوعی بیش از آنکه اشخاص در خطر بیکاری باشند، کسبوکارها در خطر حذفند. اما این اثر را چطور میتوان توضیح داد؟ به گزارش فارس، عصر هوشمصنوعی، علاوه بر اختراعات مهیج، نگرانیهایی هم از بابت از دست دادن برخی مشاغل به وجود آورده است. برخی نگرانند که نکند ورود […]
رتبه ایران در فناوری شبکههای عصبی رتبه ششم جهانی، در فناوریهای هوشمصنوعی ۱۶، رایانش بصری و پردازش زبان طبیعی ۲۵، یادگیری ماشینی ۱۷، فناوری رباتیک ۲۷ و فناوری سیستمهای چندعاملی ۱۲ است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، سیداحمد فاضلزاده؛ رئیس مؤسسه ISC گفت: هوشمصنوعی بهعنوان […]
وزارت بازرگانی آمریکا، با هدف جلوگیری از دسترسی کشورهای ایران، روسیه، چین و کرهشمالی به مدلهای پیشرفته هوشمصنوعی ساخت آمریکا به دنبال اعمال محدودیت بر صادرات مدلهای هوشمصنوعی اختصاصی یا با کد منبع بسته به این کشورهاست. به گزارش سیتنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع خود از برنامهریزی وزارت بازرگانی ایالات […]
تدوین و تصویب سند هوشمصنوعی از یک سال گذشته با همکاری دستگاههای گوناگون آغاز شد، اکنون تدوین آن براساس آخرین اظهارات دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، پایان یافته و در آینده نزدیک مصوب میشود. به گزارش ایسنا، هوشمصنوعی بهعنوان یکی از پرشتابترین فناوریهای در حال تکوین، پتانسیل ایجاد تحولهای انقلابی زیادی در جنبههای مختلف زندگی بشر […]
دیدگاه بسته شده است.