نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد. به گزارش مهر، نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه […]
نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد. به گزارش مهر، نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد. معصومه صمدی؛ سرپرست پژوهشکده تعلیم و تربیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ابتدای نشست، گفت: پژوهشگاه طی جلسات و برنامهریزیهایی که به منظور راهبردهای کلان سند تحول داشت، به این نتیجه و جمعبندی رسید که ورود به حوزه هوشمصنوعی ضرورت دارد و تکلیف ما بهعنوان پژوهشکده مطالعات راهبردی این است که سلسله نشستهایی را برگزار کنیم تا اثرپذیری سند تحول از هوشمصنوعی را به صورت تخصصی بررسی و تبیین کنیم. صمدی؛ ادامه داد: هر پژوهشکده باید نشستهای تخصصی مرتبط با حوزه مأموریت خویش برگزار کند و نسبت هوشمصنوعی با برنامههای مدیریت انسانی و مدیریت مالی مشخص شده و مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد، چرا که هوشمصنوعی عنوان فرارشتهای داشته و شاخهها و حوزههای متنوعی را در برمیگیرد و نمیتوان تنها از یک بُعد به موضوع نگاه کرد. صمدی؛ افزود: جدیترین چالش ما عدم باور سیاستگذاران سند تحول به اجرایی شدن آن است و مقوله تربیت رسمی و عمومی که در گروی باور پژوهشگران و سیاستگذاران تعلیم و تربیت میباشد، دارای اهمیت است. سپس مهدی علیرضا، مدرس و محقق حوزه هوشمصنوعی و آموزش مبتنی بر STEM گفت: ورود به حوزه هوشمصنوعی و رشد علمی در این حوزه، برای کارشناسان و متخصصان پژوهشگاه و سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی که عنوان راهبردشناسان آموزش و پرورش را دارند، ضروری و اجتنابناپذیر است. علیرضا؛ ادامه داد: از آنجایی که تکامل فناوری دارای سرعت بالایی است، مجهز شدن معلمین و مدرسین نیز به مهارتهای لازم درخصوص هوشمصنوعی دارای اهمیت فوقالعاده بالایی بوده و بهتر است که آیندهنگری و برنامهریزی برای رسیدن به این هدف، موضوعی حیاتی برای نظام آموزش و پرورش تلقی شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، گفت: با توجه به حجم عظیم انتقال فرآورده و امکان بروز اختلال و خطا، همچنین لزوم پایش و رصد مستمر شاخصهای توزیع فرآورده در بیش از ۳۷ منطقه و ۲۳۵ ناحیه عملیاتی، استفاده از سامانههای هوشمصنوعی باید در ساختار این شرکت قرار گیرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل […]
یک مطالعه جدید این پرسش را مطرح میکند که آیا مدلهای زبانی بزرگ هوشمصنوعی، واقعاً مدلهای منسجمی از جهان میسازند؟ به گزارش فارس به نقل از نوروساینسنیوز، یک مطالعه جدید این پرسش را مطرح میکند که آیا مدلهای زبانی بزرگ هوشمصنوعی (LLM)، علیرغم خروجیهای دقیق آنها در وظایف پیچیدهای مانند ارائه مسیریابی یا انجام بازیها، […]
عضو هیئتعلمی ایرانداک، با پرداختن به جوانب اخلاقی به این سؤال پاسخ داد که آیا میتوان مسئولیت نویسندگی یک مقاله را برعهده هوشمصنوعی گذاشت یا خیر؟ به گزارش مهر، رحمان شریفزاده؛ در کرسی ترویجی «اخلاق و سیاست هوشمصنوعی» از سری پیشنشستهای هشتمین دوره جایزه ملی فناوری اطلاعات که در ایرانداک برگزار شد، در مورد اینکه […]
فعالان حوزه هوشمصنوعی باور دارند نبودن سرمایهگذار پایهای و مهاجرت نیروی کار متخصص از اصلیترین چالشهای استارتآپهای هوشمصنوعی در ایران هستند. به گزارش پیوست، دومین گردهمایی استارتآپی پاندورا با هدف اجرای پروژههای عملیاتی هوشمصنوعی و تمرکز بر کسبوکارهای این حوزه برگزار شد. نوید شهدی، مدیرعامل شرکت Vector، درباره چالش کسبوکارهای حوزه هوشمصنوعی در ایران، گفت: […]
دیدگاه بسته شده است.