نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد. به گزارش مهر، نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه […]
نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد. به گزارش مهر، نشست تبیین کاربردی هوشمصنوعی در برنامهریزی انسانی و مصرف منابع مالی آموزش و پرورش با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد. معصومه صمدی؛ سرپرست پژوهشکده تعلیم و تربیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ابتدای نشست، گفت: پژوهشگاه طی جلسات و برنامهریزیهایی که به منظور راهبردهای کلان سند تحول داشت، به این نتیجه و جمعبندی رسید که ورود به حوزه هوشمصنوعی ضرورت دارد و تکلیف ما بهعنوان پژوهشکده مطالعات راهبردی این است که سلسله نشستهایی را برگزار کنیم تا اثرپذیری سند تحول از هوشمصنوعی را به صورت تخصصی بررسی و تبیین کنیم. صمدی؛ ادامه داد: هر پژوهشکده باید نشستهای تخصصی مرتبط با حوزه مأموریت خویش برگزار کند و نسبت هوشمصنوعی با برنامههای مدیریت انسانی و مدیریت مالی مشخص شده و مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد، چرا که هوشمصنوعی عنوان فرارشتهای داشته و شاخهها و حوزههای متنوعی را در برمیگیرد و نمیتوان تنها از یک بُعد به موضوع نگاه کرد. صمدی؛ افزود: جدیترین چالش ما عدم باور سیاستگذاران سند تحول به اجرایی شدن آن است و مقوله تربیت رسمی و عمومی که در گروی باور پژوهشگران و سیاستگذاران تعلیم و تربیت میباشد، دارای اهمیت است. سپس مهدی علیرضا، مدرس و محقق حوزه هوشمصنوعی و آموزش مبتنی بر STEM گفت: ورود به حوزه هوشمصنوعی و رشد علمی در این حوزه، برای کارشناسان و متخصصان پژوهشگاه و سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی که عنوان راهبردشناسان آموزش و پرورش را دارند، ضروری و اجتنابناپذیر است. علیرضا؛ ادامه داد: از آنجایی که تکامل فناوری دارای سرعت بالایی است، مجهز شدن معلمین و مدرسین نیز به مهارتهای لازم درخصوص هوشمصنوعی دارای اهمیت فوقالعاده بالایی بوده و بهتر است که آیندهنگری و برنامهریزی برای رسیدن به این هدف، موضوعی حیاتی برای نظام آموزش و پرورش تلقی شود.
هوشمصنوعی میتواند تا ۴۰ درصد مشاغل جهان را دگرگون کند و شکاف فناوری بین کشورها را عمیقتر سازد. به گزارش فارس به نقل از ماکروسافت نیوز، آژانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد در گزارشی جدید اعلام کرده که هوشمصنوعی ممکن است بر ۴۰ درصد مشاغل در سراسر جهان تأثیر بگذارد. این تأثیر میتواند باعث […]
معاون پژوهشی وزیر علوم، از ابلاغ شیوهنامه استفاده از هوشمصنوعی در اوایل سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: این شیوهنامه به نشریات علمی ابلاغ خواهد شد. پیمان صالحی؛ در گفتگو با ایرنا، در مورد ورود هوشمصنوعی به عرصه تحقیق و پژوهش، گفت: بهطور کل ورود هوشمصنوعی قطعاً اثرات خیلی مهمی در زندگی همه افراد داشته […]
هوشمصنوعی هر روز باهوشتر میشود، اما آیا واقعاً میفهمد؟ وقتی ماشینها در آزمونهای اخلاقی مردد میمانند، آیا باید نگران باشیم؟ شاید AI فقط یک توهم از دانش باشد، نه چیزی بیشتر! در سال ۲۰۲۳، محققان گوگل دیپمایند مدل هوشمصنوعی Gemini را معرفی کردند که تواناییهای استدلالی آن به حدی پیچیده بود که برخی آن را […]
در جلسه «شورایعالی راهبری برنامه هفتم توسعه» در دفتر معاون اول رئیسجمهور برگزار شد، موضوعات «برنامه مقابله با فقر» و «برنامه ملی توسعه هوشمصنوعی در دولت» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش مهر، در جلسه «شورایعالی راهبری برنامه هفتم توسعه» که در دفتر محمدرضا عارف؛ معاون اول رئیسجمهور برگزار شد، «برنامه عملیاتی محرومیتزدایی […]
دیدگاه بسته شده است.