برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه چندی است که در حال گذراندن دوره آزمایشی خود است و به تازگی برخی کاربران ازدریافت پیامکی مبنی بر اعلام فعال شدن این سرویس بر روی سیم کارت تلفن همراه خود خبر میدهند. به گزارش ایسنا، برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه که طی سالهای گذشته به […]
برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه چندی است که در حال گذراندن دوره آزمایشی خود است و به تازگی برخی کاربران ازدریافت پیامکی مبنی بر اعلام فعال شدن این سرویس بر روی سیم کارت تلفن همراه خود خبر میدهند. به گزارش ایسنا، برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه که طی سالهای گذشته به دلایل گوناگون متوقف شد، مدتی است بار دیگر مورد توجه قرار گرفته بهگونهای که مسؤولان این حوزه سال گذشته خبر جدیدی از راهاندازی دوباره آن اعلام کردند. وزیر ارتباطات، چندی پیش هم در این زمینه به ایسنا، اعلام کرد: برای راهاندازی این سرویس، نیازمند همراهی تولیدکنندگان گوشی هم هستند؛ بعضی از تولیدکنندگان گوشی باید این قابلیت را برروی گوشیهایی که در ایران موجود است فعال کنند؛ این سرویس برروی برخی گوشیها توسط یکی از اپراتورها به شکل آزمایشی راهاندازی شده و با تولیدکنندگان گوشی هم در حال رایزنی هستند. با گذشت زمان اندکی بررسیها نشان داد که این قابلیت پس از گذراندن دوره آموزشی برای برخی از مشترکان اپراتور اول تلفن همراه که دارای گوشیهای هواوی و شیائومی هستند فعال شده و هر کاربری میتواند از آن استفاده کند. در همین رابطه به تازگی برخی از مشترکان دارای گوشیهای سامسونگ هم پیامکی را جهت راهاندازی این سرویس دریافت کردهاند. در این پیام گفته شده سرویس تماس صوتی بر بستر نسل چهارم (VoLTE) جهت تجربه مکالمه با بهترین کیفیت صدا و سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم (ViLTE) بدون مصرف اینترنت برای کاربران فعال شده است. تعرفه تماس صوتی همانند مکالمه عادی و تعرفه تماس تصویری بهازای هر دقیقه ۱۵۰ تومان است و کاربران جهت استفاده از این دو سرویس، از پشتیبانی تلفن همراه و اعمال تنظیمات در گوشی خود اطمینان حاصل کنند. همچنین انجام تنظیمات و اطلاعات بیشتر از طریق تماس با ۹۹۹۰ یا مراجعه به https://mci.ir/volte-vilte و غیرفعالسازی سرویس با *۱۰*۲۴۳۲# انجام میشود. طبق اطلاعات سایت همراه اول برای استفاده از سرویس مکالمه تصویری این اپراتور باید هر دو طرف تماس تحت پوشش شبکه LTE و سیم کارت هر دو مشترک سیمکارت هر دو مشترک USIM باشد. همچنین حتماً این سرویس برای هر دو طرف تماس فعال شده باشد و تلفن همراه هر دو طرف تماس از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی کند. علاوه بر موارد گفته شده باید تنظیمات مربوط به سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم شبکه (ViLTE) در تلفن همراه هر دو طرف تماس اعمال شده باشد. کاربران برای استفاده از این سرویس نیازی به نصب نرمافزار توسط برقرارکننده و دریافتکننده تماس ندارند و تماس صوتی برای هر دو مشترکین دائمی و اعتباری قابل استفاده است. گفتنی است؛ موضوع برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه برای اولینبار چند سال توسط اپراتور سوم تلفن همراه مطرح شد که پس از مدتی این طرح به دلیل برخی مخالفتها متوقف شد. در ارتباط با فعالیتهای اپراتور سوم تلفن همراه در بحث برقراری امکان تماس تصویری، همانطور که در دولتهای گذشته هم بر آن تأکید شد، بحث فرهنگسازی و توجه به مباحث فرهنگی مهم اعلام و تأکید شده بود در این میان گاهی ممکن است افراد به دلیل این که اطلاعات دقیقی درباره نحوه برقراری تماسهای تصویری ندارند، دستخوش نگرانیهایی شوند. اپراتور سوم تلفن همراه مدعی بود که پیش از این در این زمینه تدابیر مختلفی اندیشیده تا از بروز هر نوع مشکل در این زمینه جلوگیری شود و برای مکالمه با سیمکارت رایتل فرد از این اختیار برخوردار است که نوع مکالمه خود را به صورت صوتی یا تصویری انتخاب کند.
دیدگاه بسته شده است.