به جای درختان قطع شده، درخت کاشته می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان به جای درختان قطع شده، درخت کاشته می‌شود  مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان با رد احداث ساختمان یا اجرای طرح عمرانی در پردیسان قائم اظهار کرد: هیچ راهی غیر از جمع‌آوری این درختان نبود؛ اکنون به جای درختان قطع شده، درخت کاشته می‌شود. به […]

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان

به جای درختان قطع شده، درخت کاشته می‌شود

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان با رد احداث ساختمان یا اجرای طرح عمرانی در پردیسان قائم اظهار کرد: هیچ راهی غیر از جمع‌آوری این درختان نبود؛ اکنون به جای درختان قطع شده، درخت کاشته می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان مهندس ایمان سیف‌الهی گفت: به دلیل این‌که شرایط کاشت درخت در جنگل باید مساعد شود، با آغاز بارندگی کار کاشت درختان جایگزین را انجام خواهیم داد.

وی با بیان این که ۴ اصله درخت کاملاً سوخته در روز حادثه جمع‌آوری شد، افزود: همچنین شاخه‌های سوخته ۳ درخت دیگر را بریده و تیمار کردیم، اما به مرور زمان به دلیل سوختن پوسته درخت، خشک شدند که آن‌ها را نیز جمع کردیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز با اشاره به قطع شدن برخی درختان قسمتی از پردیسان قائم تصریح‌کرد: مدتی قبل در بخشی از جنگل آتش‌سوزی رخ داده بود که حدود ۶ تا ۷ اصله درخت طعمه حریق شدند، اما این بحث رسانه‌ای نشد.

 

سیف‌الهی با بیان این که درختان خشک و آفت‌زده در کشورهایی که بیش‌ترین سرانه فضای سبز دنیا را دارند جمع‌آوری می‌شود، افزود: تعدادی از درختان آفت‌زده و خشک بودند که برای جلوگیری از سرایت آفت به دیگر درختان جمع‌آوری شدند