بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی و آموزشی با حضور استاندار خوزستان در بهبهان

استاندارخوزستان برای بازدید و افتتاح چند پروژه عمرانی و آموزشی وارد شهرستان بهبهان شد. شریعتی دربدو ورود به شهرستان بهبهان با هیأت همراه رهسپاربخش تشان از توابع شهرستان بهبهان شد و بلوار شهدای این شهرستان را افتتاح کرد. بلوار ورودی این شهرستان به طول ۱۵۰۰متراست که فاز اول و دوم آن در باند تندرو و […]

استاندارخوزستان برای بازدید و افتتاح چند پروژه عمرانی و آموزشی وارد شهرستان بهبهان شد.

شریعتی دربدو ورود به شهرستان بهبهان با هیأت همراه رهسپاربخش تشان از توابع شهرستان بهبهان شد و بلوار شهدای این شهرستان را افتتاح کرد.

بلوار ورودی این شهرستان به طول ۱۵۰۰متراست که فاز اول و دوم آن در باند تندرو و کندرو به بهره‌برداری رسید. اعتباراین بلوار به مبلغ۳۵میلیاردازمحل اعتبارات راه  و شهرسازی و سازمان آب و برق تأمین شده است.

استاندار خوزستان در ادامه با حضور در جمع مردم این شهرستان از نزدیک با مسایل و مشکلات آن‌ها آشنا شد.

شریعتی در خصوص آب شرب اظهارکرد: با توجه به جدی بودن مشکل آب در خوزستان، موضوع در استان مورد توجه و در دست بررسی می‌باشد.

سپس استاندار به حوزه مقاومت بسیج این شهرستان رفت و آغاز اجرای سالن ورزشی بانوان را کلنگ زد.

این سوله که به مساحت ۳۰۰متر و با اعتبار۵۰۰میلیارد ریال در مدت یکسال اجرا خواهد شد.

استاندارخوزستان در بازگشت به شهرستان بهبهان رفت و کلنگ مجتمع تفریحی توریستی چاه ماری را به زمین زد.

این مجتمع توسط بخش خصوصی با سرمایه‌ای به ارزش ۲۵میلیارد تومان ساخته خواهد شد که شامل اماکن اقامتی، رستوران، گردشگری آبی و ماهیگری و ۸ هکتار نرگس‌زار با آبیاری قطره‌ای می‌باشد.

شریعتی در ادامه سفر خود از هتل ۴ستاره موسوی‌پور بازدید به‌عمل آورد

استاندار در این بازدید کلنگ مجتمع آب درمانی این هتل را به زمین زد که با ساخت این مجتمع هتل ۵ستاره می‌شود، این هتل همزمان با ۲۲بهمن امسال افتتاح خواهد شد.

در ادامه نیز شریعتی با هیأت همراه، نماینده مردم بهبهان، فرماندار و سایرمسؤولان از دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیا  بهبهان بازدید کردند. دراین بازدید ۱۲پروژه علمی، آموزشی و عمرانی به بهره‌برداری رسید.

این پروژه با زیربنایی بیش از۱۰هزارمترمربع و اعتباری بالغ بر۱۲۰میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید. از مهمترین این پروژها دانشکده برق و کامپیوتر، پردیس و مرکز رشد، مرکز جواردانشگاهی و مجتمع کارگاهی دانشکده فنی و مهندسی می‌باشد.

در ادامه جلسه شورای اداری نیز در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه برگزار شد.

در ابتدا فرماندار بهبهان از روند اجرایی پروژه‌های فعلی و آتی گزارش مفصلی را ارایه نمود و گفت: زمینه‌های متعددی برای جذب سرمایه‌گذار در شهرستان بهبهان از جمله در صنعت گردشگری مهیا است.

مهندس ملک خدایی در ادامه گفت: انتخاب دانشگاه به عنوان مکان جلسه شورای اداری، حاکی از اهمیت و توجه مسؤولان به علم‌پروری است.

در ادامه نیز سیدنژاد، رییس دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان ضمن خوشامدگویی به مسؤولین، گفت: دانشگاه‌های نسل اول، آموزش

محور و نسل دوم، رویکرد پژوهش‌محور داشتندکه به‌نظر می‌رسد اکنون نیاز جامعه و کشور دانشگاه‌های نسل سوم یعنی دانشگاه‌های کارآفرین است.

وی افزود: دانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که بتواند علم خود را به ثروت تبدیل کند، که خوشبختانه لوازم این اتفاق مهم اکنون با همت مسؤولان استانی در دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان فراهم شده است.

در ادامه جلسه استاندار خوزستان با برشمردن ظرفیت‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری در بهبهان گفت: تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه گردشگری، کشاورزی و ظرفیت‌های صنعتی از جمله نفت و گاز را محورتوسعه شهرستان بهبهان دانست.

وی امنیت خاطر سرمایه‌گذاران را در این منطقه بسیار مهم توصیف کرد و گفت: لازمه رسیدن به توسعه عمل به قانون، عدم انحصارگرایی و تمامیت خواهی و تحمل برخی ناملایمات است.

دکتر شریعتی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: درون‌زا و مردمی بودن اقتصاد را از شاخصه تحقق فرمایش مقام معظم رهبری است.

استاندار خوزستان لازمه رشد و توسعه علمی در دانشگاه بهبهان را فراهم آوردن زیرساخت‌ها خواند و گفت: اگر شرایط فراهم باشد و دانشگاه نیز وظیفه اصلی خود که همان تحقیق و پژوهش است را به نحو احسن انجام دهد، می‌توان به توسعه برمحور دانشگاه در شهرستان امیدوار بود.

در پایان جلسه دوتفاهم‌نامه همکاری مابین دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان و سازمان فنی حرفه‌ای استان و پارک علم و فناوری استان خوزستان با حضور استاندار منعقد شد.