مرکز ملی تبادل اطلاعات منتشر کرد

ارائه بیش از ۲ هزار خدمت در گذرگاه خدمات دولت

مرکز ملی تبادل اطلاعات، آخرین وضعیت گذرگاه خدمات دولت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت را منتشر کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، گذرگاه خدمات دولت (GSB) که وظیفه پاسخگویی به استعلامات بین دستگاهی و به‌طور عمده ارائه خدمات دولت به دولت را برعهده دارد در فروردین ماه، یک هزار و […]

مرکز ملی تبادل اطلاعات، آخرین وضعیت گذرگاه خدمات دولت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت را منتشر کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، گذرگاه خدمات دولت (GSB) که وظیفه پاسخگویی به استعلامات بین دستگاهی و به‌طور عمده ارائه خدمات دولت به دولت را برعهده دارد در فروردین ماه، یک هزار و ۹۴۹ خدمت و در اردیبهشت با افزودن ۶۳ سرویس جدید، دو هزار و ۱۲ خدمت را در خود جای داده است. از مجموع سرویس‌های موجود در GSB، تعداد ۸۱ دستگاه سرویس‌دهنده و ۳۲۸ دستگاه، سرویس‌گیرنده هستند. آمار‌ها نشان می‌دهد، بر‌ترین دستگاه‌های سرویس‌دهنده در اردیبهشت ۱۴۰۲ براساس تعداد تراکنش‌های صورت گرفته به‌ترتیب به سازمان ثبت احوال کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی تعلق دارد. این دستگاه‌ها خدماتی را به دستگاه‌های سرویس‌گیرنده ارائه داده‌اند که پُرکاربرد‌ترین آن‌ها عبارتنداز: استعلام هویتی ثبت احوال کشور، سرویس شاهکار سازمان تنظیم مقررات کشور، سرویس استعلام ارتباطات سببی و نسبی سازمان ثبت احوال کشور و سرویس دریافت نشانی به صورت رشته‌ای با کدپستی شرکت پست است. عنوان بر‌ترین دستگاه‌های سرویس‌گیرنده به وزارت آموزش و پرورش، سازمان فناوری اطلاعات ایران و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعلق دارد که در واقع مصرف‌کننده سرویس‌های نام برده شده هستند.